Featured By: Dharnieya Nur Amelsa January 11, 2023 @ 4:57pm

Solekan Natural Ratu Farah Buat Ramai Terpegun – “Wow! Seriuslah Boleh Berubah Lawa Macam Ni!”

Baru-baru ini, tular sebuah perkongsian yang dimuat naik oleh usahawan, Anas Zahrin di platform TikTok yang memaparkan pempengaruh, Ratu Farah Diva dijemput untuk menghadiri sesi penggambaran promosi produk.

Menerusi hantaran tersebut, Ratu kelihatan cantik serta manis apabila disolek ‘natural’ dan digayakan dengan hijab yang sesuai oleh stylist sehingga berjaya meraih perhatian ramai.

Walaubagaimanapun, Anas turut menitipkan pesanan buat Ratu sepanjang video tersebut dengan mengatakan bahawa Ratu merupakan seorang yang cantik.

“Ratu bukan tak lawa, Ratu bukan tak cantik cuma kadang-kadang orang lain suka tengok Ratu tak lawa, orang lain suka gunakan Ratu yang bukan-bukan. Dari dulu pun kalau Ratu dengan abang Anas, Ratu akan nampak manis dan cantik,” pesan Anas kepadanya.

Tambahnya lagi, dia berpesan kepada Ratu untuk sentiasa berhati-hati dengan orang sekeliling yang hanya ingin menggunakannya dan turut menyuruhnya untuk menjaga diri.

“Ingat pesan abang, dalam hidup kalau orang nak gunakan kita untuk benda yang tak elok, kita boleh cakap ‘no’. Ratu jaga diri okay, semoga Allah beri 1001 kebaikan buat Ratu. Amin Ya Allah,” akhiri Anas.

@anaszahrinBismillah, baca caption ikhlas dari abang anas..jaga diri ratu..🥰♬ Bismillah Cinta – UNGU & Lesti

@anaszahrin Setiap manusia tidak sempurna, ada silap dan banyak kelemahan. Doa yang baik baik ya semua..ratu cantik je dan baik je kalau jumpa circle yang betul Tq kak amoy untuk makeup dan yuti untuk styling tudung simple tapi sangat cantik sesuai untuk ratu..doakan tau korang #MentariHitamCheTa ♬ original sound – Dayahzubit

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata warganet memuji kecantikan Ratu itu setelah disolek dan digayakan dengan kemas serta kelihatan rapi.

Malah, ada juga segelintir yang mengatakan bahawa Ratu merupakan seorang yang baik, namun dia selalu berjumpa dengan orang yang hanya ingin menggunakannya.

“Sukanya tengok Ratu macam ini.

“Suka tengok Ratu gini. Kena ada orang groom Ratu.

“Lawanya Ratu! manis sangat sangat. Baru nampak cantik makeupnya.

“Cantik penampilan. Cantik cara bertudung dan cantik makeup.

“Meremang baca and wow! Serius lah boleh berubah lawa macam ni! Kita yang perempuan pun terpesona tengok. Semuanya bergantung pada circle mana dia pergi.

“Ratu ni kalau duduk atau berkawan dengan orang yang perangainya elok. Dia pun akan ikut elok lah. Dia manis sangat kalau pakai macam ni,” komen netizen.

Tidak mendiamkan diri, Ratu turut membalas di ruangan komen dengan mengucapkan terima kasih kepada Anas kerana menjemputnya menghadiri sesi penggambaran tersebut.

“Thanks abang Anas invite Ratu untuk photoshoot. Tak sangka Ratu boleh jadi cantik macam ini,” komen Ratu.

Setakat artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih sebanyak 325,000 tontonan, 24,000 tanda suka dan lebih 769 komen.

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Fri, 23 Feb 2018

Lipstick Anda Patah Dua? Ini Cara Mudah Untuk ‘Cantumkan’ Semula Guna Lighter

Nak pilih lipstick yang perfect punyalah susah! Jadi kalau ia patah, mesti anda akan fikir dua tiga kali untuk buang atau simpan; lebih-lebih lagi kalau anda telah mengeluarkan wang yang banyak untuknya.

Featured Tue, 7 Jun 2022

Kes Jenaka R*g*l Dalam Kelas, 75 Ahli Parlimen Desak Peguam Negara Tarik Balik Pembelaan, Mohon Institusi Pendidikan Lebih Tegas

Susulan kes jenaka rogol yang tular sejak tahun lalu membabitkan seorang guru, hari ini seramai 75 orang ahli parlimen pembangkang mendesak agar Peguam Negara menarik balik pembelaan terhadap guru tersebut bersama bekas pengetua sekolah terbabit […]

Hiburan Sun, 19 Aug 2018

Fouziah Gous Sedia Bantu Suami

Tidak mengharapkan sang suami sahaja mencari rezeki, si isteri turut membantu….

Hiburan Tue, 27 Nov 2018

Bosan ‘Diserang’ Netizen, Ayu Ting Ting Minta Carikan Suami

Semoga Ayu segera bertemu jodoh. Manalah tahu, jodoh Ayu mungkin orang Malaysia? Eh!

Hiburan Tue, 30 Oct 2018

Indah Ruhailah Makin Teliti Cari Lagu?

Peminat Indah Ruhailah, jangan risau Indah masih aktif menyanyi okay!

Trending Fri, 12 Feb 2021

Lagu #BaikSemula Versi Abang & Kakak Askar Ni Memang Terbaik!

Memang terbaik! Lagu #BaikSemula dendangan Faizal Tahir, Jaclyn Victor, Siti Nordiana dan Tuju K-Clique menarik perhatian Badan Kesenian Tentera Darat Malaysia. Anggota unit beruniform terbabit menyampaikan semula lagu hasil karya Faizal Tahir, Mage, Mike Chan, […]