Trending By: Padin November 23, 2020 @ 4:03am

SFMM35: “Air Mata Ni Tak Henti Dari Semalam” – Ganti Siti Nurhaliza, Aishah Kesal Terima Komen Berunsur Hinaan

Penyanyi Aishah atau nama sebenarnya, Wan Aishah Wan Ariffin kesal dengan segelintir netizen yang memberikan komen berunsur hinaan.

Persembahan Aishah, 55, menggantikan Datuk Seri Siti Nurhaliza menyampaikan lagu Aku Bidadari Syurgamu di pentas Separuh Akhir Muzik Muzik 35 (SFMM35) mendapat pelbagai respons netizen.

Ada yang memuji Aishah kerana menyampaikan lagu terbabit dengan cara tersendiri serta terdapat ramai netizen yang tidak bertanggungjawab menghamburkan kritikan tidak membina kepada penyanyi lagu Cinta Beralih Arah itu.

Meluahkan rasa di laman Instagram miliknya, Aishah memohon agar orang ramai memberikan komen yang berhemah.

“Bukanlah tak boleh komen, tetapi…”

“Home sweet home, I have not been so happy to get home to my safe heaven. Mungkin ini saja lagi yang layak untuk I hadap, duduk rumah diam-diam layan my artwork. Hidup zaman sekarang cukup mencabar kerana kita berhadapan generasi alam maya yang terasa diri mereka kebal di sebalik akaun media sosial mereka dan diizinkan untuk berkata-kata, memaki dan menghina sesiapa saja.

“Allahuakbar, hilang segala budi pekerti, adab sopan tutur kata dalam alam ini. Bukanlah tak boleh komen, tetapi komenlah dengan berhemah dan berfakta. Tunjukkanlah kecerdikan dan ilmu yang mungkin ada di dalam diri masing-masing untuk membina industri seni ini.

“Setiap artis itu ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Dimanalah warna warni seni muzik itu sendiri sekiranya kita semua satu ‘cetak.’ Malangnya komen sekadar menjatuhkan maruah seseorang, hingga tahap menghina, walaupun orang yang kau hina itu dah tahap usia ibu kau sendiri,” tulis Aishah.

“Kritiklah dari segi nyanyian, I okay je…”

Tambah pemenang Anugerah Juara Lagu 1990 dengan lagu Janji Manismu ini, dia tidak kisah dikritik dari segi nyanyian.

“Kritiklah dari segi nyanyian, I okay je, kalau tak I tak masuk Gegar Vaganza kerana I sedia untuk dikritik. Walau dah 34 tahun dalam industri proses pembelajaran tetap berjalan. I suka belajar dan sedia mendengar pandangan.

“Tetapi yang ada, sekadar mengutuk. Mak ayah kita ajar kita untuk beradab, sopan dalam berkata-kata dan hormat pada orang yang lebih tua dari kita. Hilang semua itu di alam maya. Airmata ni tak henti dari semalam,” tulisnya lagi.

Terdahulu, menerusi laman Instagram, Aishah turut mendedahkan dirinya hampir pitam ketika menyampaikan lagu terbabit.

Aishah juga mengakui tugas yang digalas tidak semudah yang disangka dan ia satu pengalaman yang cukup menakutkan.

Dalam pada itu, Siti menerusi kemas kini Instagram miliknya sebelum ini mengucapkan terima kasih kepada Aishah atas kesudiannya menyampaikan lagu terbabit.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Wed, 17 Feb 2021

Elak Kekeliruan, KWSP Digesa Percepat Kelulusan i-Sinar

Tu lah kata syarat pengeluaran sudah dimansuhkan …

Trending Wed, 18 Sep 2019

“Sampai Bila Nak Tunding Jari?”-Perang Jerebu Semakin Parah, Apa Solusi Malaysia Dan Indonesia?

Sampai billa rakyat Malaysia perlu menanggung derita akibat tindakan melampau negara Indonesia? 

Trending Thu, 29 Mar 2018

Make Recycling Fun By Turning Plastic And Trash Into Gold!

Check out Malaysia’s No.1 plastic-into-gold vending machine which will give you a brand new experience in recycling.

Trending Tue, 26 Jan 2021

Peruntukkan 293 Juta Dari Air Selangor, Turunkan Kadar Air Tak Berhasil

Air bersih, kualiti hidup terjamin. Semoga selepas ini, tiada lagi masalah air di Selangor yang menyusahkan rakyat

Trending Mon, 13 Apr 2020
Trending Wed, 15 May 2019

Remaja 16 tahun ditemui maut setelah buat bancian mengenai bunuh diri di Instagram

Adakah keputusan bancian itu mempengaruhi tindakannya?

Trending Tue, 28 Aug 2018

Family Accidentally Leaves Sleeping Toddler Behind, Comes Back Hours Later

They didn’t even realise that their child was missing for HOURS!

Trending Tue, 20 Mar 2018

Students Become Famous After English Video Project Goes Viral!

An English project suddenly became an international sensation.

Trending Wed, 28 Mar 2018

通往阴间路?惊见「幽灵列车」进站

中国内蒙古日前惊现一辆「幽灵列车」,监视器画面清楚地录下一辆透明列车进站的全过程,令人不寒而栗,引起许多网友讨论,认为这是开往阴间的火车,也有人觉得是平行空间。

| Live TV