Euforia Bola 2026
Drama By: Fatin Nurain August 24, 2022 @ 6:02pm

Akui Jaga Hati Netizen, Redza Rosli Berlapang Dada Terima Kecaman

Pelakon Redza Rosli mengakui dirinya kini lebih menjaga hati dan berlapang dada untuk menerima segala kecaman atau teguran daripada netizen.

Sudah menjadi lumrah bagi setiap pelakon yang digandingkan bersama, pasti akan dijodohkan atau dikecam dek kerana keserasian yang dipamerkan melampaui batas ketika menjayakan sesuatu watak dalam drama.

Menurut Redza, sebagai pelakon mereka boleh memilih untuk melakukan apa yang mereka inginkan, malah mereka boleh bersuara sekiranya perkara itu berlebih-lebihan.

“Pada saya, sebenarnya benda tu kita yang memilih untuk kita nak buat apa. Kalau kita rasa benda tu melampaui batas kita, kita boleh bersuara.

“Macam saya, saya lebih kepada menjaga hati netizen sebab kita pun ada agama kita sendiri. Mana kita boleh elak, kita elak. Mana yang kita tak boleh elak, kita cuba berbincang dengan cara yang baik,” katanya kepada XTRA.

Selain itu, Redza juga menyifatkan wargamaya ini bersikap bebas untuk berkata apa sahaja dan sebagai pelakon, mereka perlu kental menghadapinya.

“Macam netizen, dia bebas untuk berkata apa saja, itu hak mereka. So, kalau mental tak kuat, jangan jadi artis, jangan jadi public figure.

“Saya pun experience juga macam-macam, end up apa pun kita buat daripada hati kita, kita jaga diri kita, ikhlas dengan apa yang kita buat.

“Takperlu rasa macam nak cabar orang ke atau kita boleh buat better ke apa. Yang penting kita cabar diri kita untuk buat benda yang terbaik,” jelasnya.

Namun, pelakon itu juga menyatakan dia menerima setiap teguran dan kecaman yang dilemparkan oleh netizen demi memperbaiki kekurangannya dalam lakonan.

“Apa yang netizen nak kata tu semua, itu bebas. Tapi kita menerima sebab kita pun ada kekurangan tanpa mereka kita takkan berada dekat sini. Dan tanpa netizen juga kita tak sedar dengan kesilapan kita.

“Jadi terima kasih kepada mereka sebab mereka juga yang support drama kita. Saya  berlapang dada untuk terima apa sahaja teguran orang, mana yang kurang daripada saya, saya minta maaf,” katanya.

Sebelum ini, Redza sering dijodohkan oleh penonton dengan beberapa pelakon yang pernah digandingkan bersama menerusi drama-drama lakonannya seperti Sharifah Rose dan Raysha Rizrose.

Kali ini, Redza bakal digandingkan bersama Scha Elinnea menerusi drama Hati Tanpa Rasa yang bakal ditayangkan di TV3.

Redza menyatakan dia tidak peduli dengan tanggapan penonton, sebaliknya berpuas hati dengan keserasian yang telah dicipta bersama.

“Macam saya, saya tahu kerja saya. Saya tahu tanggungjawab saya. Itu pandangan orang, kalau orang kata kita bercinta ke apa itu bermaksud chemistry kita menjadi.

“Tapi apa yang penting, saya tak fikir apa yang orang cakap. Setiap drama setiap karya saya akan buat yang terbaik luar dari jangkaan saya sendiri,” katanya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 1 Jan 2022

Azzam Sham Selamat Bernikah Dengan Sheryl Shazwanie

Dengan sekali lafaz, penyanyi Azzam Sham, 25, selamat mendirikan rumah tangga dengan penyanyi Sheryl Shazwanie, 25, tepat jam 10 pagi tadi. Memilih tarikh tahun baru untuk mengakhiri zamab bujang, majlis pernikahan mereka diadakan di Masjid […]

Hiburan Sat, 25 Apr 2026
Hiburan Thu, 17 May 2018

Netizen Tak Suka Kalau Syed Saddiq Ada Apa-Apa Dengan Neelofa?

Syed Saddiq Ada Apa-Apa Dengan Neelofa ke .. ???

Trending Sun, 13 Dec 2020
Featured Sat, 2 Apr 2022
Trending Wed, 27 Jun 2018

Malaysian Ringgit Might Be Getting a New Look

But don’t worry, the value won’t drop.

Trending Thu, 3 May 2018

Maut Ketika Tonton Filem Avengers: Infinity War

Tambah pegawai polis Proddatur, India, mangsa yang dikenali sebagai Peddapasupula Baasha, 43, memutuskan untuk menonton filem garapan adik-beradik Russo itu sempena meraikan Hari Buruh pada 1 Mei lalu.

Trending Tue, 10 Jul 2018

Lebanese Jeweller is Suing Rosmah for RM59.8 Million!

Where is she going to get the money to pay back the jeweller?

Hiburan Wed, 11 Dec 2024

Sama-Sama Kongsi Rezeki, Famili Jadi Kekuatan Kak Nona – “Contohnya, Kalau Buat Event.. Tak Lengkap Kalau Tak Ada Kak KM”

Kak Nona mendedahkan famili menjadi pendorong terhadap setiap perkara yang dilakukan.

error: Content is protected !!