Hiburan By: Del14 November 27, 2019 @ 6:26pm

Dilabel Lembik, Isteri Da’i Farhan Minta Hormati Keputusan

“Benda boleh pikul, buat apa kita nak lepas. Benda boleh bincang, kenapa kita nak gaduh. Benda boleh sepakat, kenapa kita nak akhiri dengan penceraian,” luah Fatin Nurul Ain, isteri pertama juara rancangan dakwah Da’i musim kedua, Nik Ahmad Farhan Nik Mohamad.

Fatin Nurul Ain menerusi kenyataan di Facebook menulis, dia mahu memberikan kenyataan itu selepas banyak pihak membuat penilaian sendiri kerana mendengar dari pihak ketiga sahaja.

“Suami saya memaklumkan dari awal hasrat dia untuk berkahwin. Akad nikah yang diadakan di Mekah, saya tahu dari ibu mertua saya. Tipulah kalau tak kecewa, tipulah kalau tak marah, tipulah kalau tak stress. Saya manusia biasa. Bila tahu saja berita tu, terasa mcm hilang arah. Keluarga juga sudah maklum dan kami cuba merahsiakan hal ini.

“Dan saya maklum pada Kak Ches yg bukan ahli keluarga saya sendiri kerana percaya pada dia sebagai sahabat baik dan saya tahu tindakan suami saya itu tidak betul, tapi apa yang saya perlu pada ketika itu adalah teman berbual dan telinga yang mendengar,” tulisnya.

Perkongsian dibuat oleh wanita dikenali sebagai Ches Al Maliki menerusi Facebook sebelum ini menyebabkan netizen melabelkan Fatin sebagai ‘lembik’ kerana membiarkan suaminya berkahwin tanpa pengetahuannya.

Malah netizen turut melabel pendakwah muda itu sebagai penunggang agama serta menganiaya isteri pertama.

Fatin akui pada mula dia redha dalam paksa tetapi kini sudah mampu melaluinya dengan baik dan bersyukur kerana diberikan kekuatan untuk menjalankan kehidupan seperti biasa.

“Soal rumah tangga kami, sebenarnya kami dah bertemu mata, bercakap dari hati ke hati, saling bermaafan, benda ni dah dua bulan berlalu dah pun. Saya bahagia dengan anugerah permata hati kami skrg. Saya pun serah pada takdir apa yang terbaik.

“Keadaan yang keruh, tidak akan jernih sekiranya kita berterusan begini. Saya ada pendirian sendiri dan minta kalian semua hormat. Terima kasih berada dibelakang saya beri sokongan yang tiada henti. Kata semangat yang tak putus. Saya terharu,” tulisnya lagi.

Dia turut sudah meminta Ches memadamkan perkongsian yang dibuatnya namun tidak diendahkan.

Pada masa sama, Fatin memohon orang ramai agar menghentikan tohmahan kepada mereka sekeluarga.

“Pada saya tidak adil anda semua menilai kami sekeluarga begitu. Suami telah pun mengambil pengajaran atas tindakannya sebelum itu. Jika tidak keberatan, deletelah apa pun yang dah tersebar mengenai kami demi privasi hidup kami,” tulisnya.

Dalam pada itu, Dae’i Farhan menerusi Instagram miliknya mendakwa tindakan wanita dikenali Ches itu disebabkan dendam.

“Astaghfirullah, mungkin kerana dendam saya tak izin isteri ambil ASB Financing CIMB dengan dia, tak izin isteri beli rumah dengan dia, tak boleh melihat isteri saya terima hakikat hidup bermadu menyebabkan dia meroyan dengan tularkan perkara fitnah yang sudah berlalu,” tulisnya.

Oleh: Guy Masaki

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 30 Nov 2017

NABILA RAZALI -TAYLOR SWIFT MALAYSIA, WHY NOT?

Kepada mereka yang tidak mengenali Nabila Razali, mungkin mereka sudah pernah mendengar desas- desus sejak beberapa hari ini berkenaan “kisah cinta” nya bersama Aedy Ashraf mahupun video viralnya yang dikatakan “meroyan” kerana ditinggalkan kekasih. 

Hiburan Thu, 28 Jun 2018

《校园主播培训营》招募在籍大专生「让梦想发声」

常幻想自己坐在主播台上,以一口标准和流利的华语,为观众传递世界大小新鲜事的新闻主播?还是你梦想成为一位电视节目主持人?机会来了!只要你勇敢踏出第一步,就能离梦想更近一步。

Events Wed, 24 Aug 2022

Nama Tercicir Sebagai Tetamu KLFW 2022, Ning Baizura Bengang Dengan Sikap Segelintir ‘Orang Kaya’ – “Class Can’t Be Bought!”

Banyak je ‘orang kaya’ macam ni 😌 Bak kata Ning Baizura, That’s not classy at all!

Hiburan Fri, 2 Aug 2019

Diiktiraf Lelaki Paling Seksi, Apa Komen Remy Ishak?

Saya tak pernah rasa seksi atau kacak pun, malah tak rasa saya popular pun

Hiburan Sun, 13 Jan 2019

Konsert Sabyan Gambus Pukau 4,000 Penonton

Rugi siapa yang tak pergi tau!

Hiburan Sat, 21 Jul 2018

Suami Dituduh Curang, Sharifah Sakinah Bengang?

Siapa Anda, Pelik Gila? Siapa tak bengang kan, tiba-tiba tak semena-mena hantar mesej menuduh macam tu. Sabarlah ya…

Hiburan Thu, 5 Dec 2019

Asyik Watak Lelaki Sweet, Alif Satar Nak Cuba Benda Baharu

Kali terakhir saya berlakon watak berat dalam drama Pia. Insha Allah kalau ada tawaran yang mencuit hati, saya mahu cuba…

| Live TV