Hiburan By: Del14 November 27, 2019 @ 6:26pm

Dilabel Lembik, Isteri Da’i Farhan Minta Hormati Keputusan

“Benda boleh pikul, buat apa kita nak lepas. Benda boleh bincang, kenapa kita nak gaduh. Benda boleh sepakat, kenapa kita nak akhiri dengan penceraian,” luah Fatin Nurul Ain, isteri pertama juara rancangan dakwah Da’i musim kedua, Nik Ahmad Farhan Nik Mohamad.

Fatin Nurul Ain menerusi kenyataan di Facebook menulis, dia mahu memberikan kenyataan itu selepas banyak pihak membuat penilaian sendiri kerana mendengar dari pihak ketiga sahaja.

“Suami saya memaklumkan dari awal hasrat dia untuk berkahwin. Akad nikah yang diadakan di Mekah, saya tahu dari ibu mertua saya. Tipulah kalau tak kecewa, tipulah kalau tak marah, tipulah kalau tak stress. Saya manusia biasa. Bila tahu saja berita tu, terasa mcm hilang arah. Keluarga juga sudah maklum dan kami cuba merahsiakan hal ini.

“Dan saya maklum pada Kak Ches yg bukan ahli keluarga saya sendiri kerana percaya pada dia sebagai sahabat baik dan saya tahu tindakan suami saya itu tidak betul, tapi apa yang saya perlu pada ketika itu adalah teman berbual dan telinga yang mendengar,” tulisnya.

Perkongsian dibuat oleh wanita dikenali sebagai Ches Al Maliki menerusi Facebook sebelum ini menyebabkan netizen melabelkan Fatin sebagai ‘lembik’ kerana membiarkan suaminya berkahwin tanpa pengetahuannya.

Malah netizen turut melabel pendakwah muda itu sebagai penunggang agama serta menganiaya isteri pertama.

Fatin akui pada mula dia redha dalam paksa tetapi kini sudah mampu melaluinya dengan baik dan bersyukur kerana diberikan kekuatan untuk menjalankan kehidupan seperti biasa.

“Soal rumah tangga kami, sebenarnya kami dah bertemu mata, bercakap dari hati ke hati, saling bermaafan, benda ni dah dua bulan berlalu dah pun. Saya bahagia dengan anugerah permata hati kami skrg. Saya pun serah pada takdir apa yang terbaik.

“Keadaan yang keruh, tidak akan jernih sekiranya kita berterusan begini. Saya ada pendirian sendiri dan minta kalian semua hormat. Terima kasih berada dibelakang saya beri sokongan yang tiada henti. Kata semangat yang tak putus. Saya terharu,” tulisnya lagi.

Dia turut sudah meminta Ches memadamkan perkongsian yang dibuatnya namun tidak diendahkan.

Pada masa sama, Fatin memohon orang ramai agar menghentikan tohmahan kepada mereka sekeluarga.

“Pada saya tidak adil anda semua menilai kami sekeluarga begitu. Suami telah pun mengambil pengajaran atas tindakannya sebelum itu. Jika tidak keberatan, deletelah apa pun yang dah tersebar mengenai kami demi privasi hidup kami,” tulisnya.

Dalam pada itu, Dae’i Farhan menerusi Instagram miliknya mendakwa tindakan wanita dikenali Ches itu disebabkan dendam.

“Astaghfirullah, mungkin kerana dendam saya tak izin isteri ambil ASB Financing CIMB dengan dia, tak izin isteri beli rumah dengan dia, tak boleh melihat isteri saya terima hakikat hidup bermadu menyebabkan dia meroyan dengan tularkan perkara fitnah yang sudah berlalu,” tulisnya.

Oleh: Guy Masaki

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

TECH Thu, 1 Mar 2018

Virtual River & Oranges Built By Malaysians For All Couples

If you are planning to look for the perfect soulmate during Chap Goh Mei and want to save the hassle of going to the temple full of people, why not try out the new virtual orange picking app by Wowwwz?

Hiburan Fri, 7 Sep 2018

Makin Selesa Bergelar Penyampai, Muaz Kongsi Rahsia Cepat ‘Ngam’

Saya amat berterima kasih kepada AG kerana dia banyak membantu saya. Saya masih ingat di minggu pertama di PHD, adakala saya tersasul atau energy yang saya beri, tak seimbang, Dia bantu saya untuk mencari keseimbangan tersebut.

Hiburan Mon, 4 Nov 2019
Fab Foodies! Thu, 17 May 2018

Apa Di Dapur Bersama Chef Imelda Harris

Tak sampai 30 minit, hidangan boleh tersedia di atas meja. Menu sesuai untuk anda yang pulang kerja lewat dan mahukan juadah yang memikat rasa…

Hiburan Sat, 24 Nov 2018

Tolonglah Henti Label Orang Gemuk ‘Power’ Ke Tak, Ini Pesan Abam Buat Netizen!

Orang ‘power’ pun jika Allah tak izinkan, buatlah cara macam mana sekalipun tak dapat juga.

Hiburan Sun, 21 Apr 2019

Ziana Zain: “I’m a Mother as Well as a Father to My Children…”

“I would prepare their breakfast and send them to school, and return home to prepare their lunch…”

Events Thu, 31 Oct 2019

Cha Eunwoo Dazzled Malaysian Fans With Heart-Warming Malay Song Cover

He stole the hearts of 1,900 in one evening!

Hiburan Mon, 10 Feb 2020
Hiburan Thu, 28 Feb 2019

Mahu Ulang Fenomena 12 Tahun Lalu, Imran Ajmain Hadiahkan Intan Dan Perak

Naratif itu juga boleh digunakan di dalam perhubungan moden di mana wanita zaman kini punya pendidikan tinggi sekali gus memiliki pendapatan tinggi hingga menjadikan golongan lelaki pula tidak mampu melakukan hal sama termasuk mengekalkan hubungan.

Hiburan Mon, 12 Mar 2018

Siti Saleha Jawab Isu Anak?

Bagi pasangan yang diijabkabulkan pada 28 Julai 2017 ini, mereka tidak pernah merancang untuk mempunyai anak. Tetapi berharap sekiranya dikurniakan zuriat, mereka akan menerima dengan hati yang terbuka

| Live TV