Sertai misi di www.jomheboh.com.my dan berpeluang memenangi 5 juta koin Shopee, barangan Xiaomi dan beras ERA! Penyertaan dilanjutkan sehingga hari Jumaat 7 Mei 2021. Sertai sekarang!
Hiburan By: Del14 November 27, 2019 @ 6:26pm

Dilabel Lembik, Isteri Da’i Farhan Minta Hormati Keputusan

“Benda boleh pikul, buat apa kita nak lepas. Benda boleh bincang, kenapa kita nak gaduh. Benda boleh sepakat, kenapa kita nak akhiri dengan penceraian,” luah Fatin Nurul Ain, isteri pertama juara rancangan dakwah Da’i musim kedua, Nik Ahmad Farhan Nik Mohamad.

Fatin Nurul Ain menerusi kenyataan di Facebook menulis, dia mahu memberikan kenyataan itu selepas banyak pihak membuat penilaian sendiri kerana mendengar dari pihak ketiga sahaja.

“Suami saya memaklumkan dari awal hasrat dia untuk berkahwin. Akad nikah yang diadakan di Mekah, saya tahu dari ibu mertua saya. Tipulah kalau tak kecewa, tipulah kalau tak marah, tipulah kalau tak stress. Saya manusia biasa. Bila tahu saja berita tu, terasa mcm hilang arah. Keluarga juga sudah maklum dan kami cuba merahsiakan hal ini.

“Dan saya maklum pada Kak Ches yg bukan ahli keluarga saya sendiri kerana percaya pada dia sebagai sahabat baik dan saya tahu tindakan suami saya itu tidak betul, tapi apa yang saya perlu pada ketika itu adalah teman berbual dan telinga yang mendengar,” tulisnya.

Perkongsian dibuat oleh wanita dikenali sebagai Ches Al Maliki menerusi Facebook sebelum ini menyebabkan netizen melabelkan Fatin sebagai ‘lembik’ kerana membiarkan suaminya berkahwin tanpa pengetahuannya.

Malah netizen turut melabel pendakwah muda itu sebagai penunggang agama serta menganiaya isteri pertama.

Fatin akui pada mula dia redha dalam paksa tetapi kini sudah mampu melaluinya dengan baik dan bersyukur kerana diberikan kekuatan untuk menjalankan kehidupan seperti biasa.

“Soal rumah tangga kami, sebenarnya kami dah bertemu mata, bercakap dari hati ke hati, saling bermaafan, benda ni dah dua bulan berlalu dah pun. Saya bahagia dengan anugerah permata hati kami skrg. Saya pun serah pada takdir apa yang terbaik.

“Keadaan yang keruh, tidak akan jernih sekiranya kita berterusan begini. Saya ada pendirian sendiri dan minta kalian semua hormat. Terima kasih berada dibelakang saya beri sokongan yang tiada henti. Kata semangat yang tak putus. Saya terharu,” tulisnya lagi.

Dia turut sudah meminta Ches memadamkan perkongsian yang dibuatnya namun tidak diendahkan.

Pada masa sama, Fatin memohon orang ramai agar menghentikan tohmahan kepada mereka sekeluarga.

“Pada saya tidak adil anda semua menilai kami sekeluarga begitu. Suami telah pun mengambil pengajaran atas tindakannya sebelum itu. Jika tidak keberatan, deletelah apa pun yang dah tersebar mengenai kami demi privasi hidup kami,” tulisnya.

Dalam pada itu, Dae’i Farhan menerusi Instagram miliknya mendakwa tindakan wanita dikenali Ches itu disebabkan dendam.

“Astaghfirullah, mungkin kerana dendam saya tak izin isteri ambil ASB Financing CIMB dengan dia, tak izin isteri beli rumah dengan dia, tak boleh melihat isteri saya terima hakikat hidup bermadu menyebabkan dia meroyan dengan tularkan perkara fitnah yang sudah berlalu,” tulisnya.

Oleh: Guy Masaki

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 6 Nov 2018

Shiha Zikir Bengang Rakan Tak Bayar Hutang

Pandai pinjam, pandai lah bayar balik kan? Ish ish…

Hiburan Fri, 30 Mar 2018

Lagu Baru Zizi Kirana, Dilabel Lagu Sampah!

Lagu yang mendapat kerjasama penyanyi hip hop Waris ini ternyata berlainan sama sekali jika dibandingkan dengan lagu yang terdapat pada single pertama beliau iaitu, Boleh Jalan

Hiburan Wed, 2 Oct 2019

Elfira Loy Tak Percaya Sudah Jadi Ibu!

Si cilik Elfira, secomel namanya!

Hiburan Thu, 4 Apr 2019

‘Fresh Orange Ikat Tepi’ Punya Pasal…

Lagi satu, orang jarang beli fresh orange ikat tepi. Selalu teh ais, milo dan lain-lain. Kru siap tanya saya, ada ke orang pernah buat?

Hiburan Fri, 17 Aug 2018

Hubungan Dingin Dengan Papa, Nabila Redha

Apapun, Abil hanya mahu semua peminat mendoakan yang baik-baik buat keluarganya

FESYEN Thu, 19 Apr 2018

4 Lifehack Tampil Berseri Dengan Pemilihan Warna Baju Yang Tepat!

Pemilihan warna yang betul akan membuatkan anda lebih menyerlah. Namun, sekiranya anda memilih warna yang kurang tepat, bukan sahaja rupa anda kelihatan kusam, malah gigi juga akan kelihatan kuning!

Hiburan Sat, 2 Feb 2019

‘Tak Sabar Tengok Persembahan Kawan Baik’- Wany Hasrita Bakal Hadir Ke AJL 33

Sudah tentu saya akan hadir pada malam esok memandangkan rata-rata finalis yang membuat persembahan adalah teman baik saya.

Hiburan Thu, 15 Aug 2019

《使徒行者2谍影行动》全马上映5天票房突破220万

电影《使徒行者2谍影行动》在马来西亚全马上映5天票房突破了220万马币!

TECH Tue, 9 Oct 2018

Menarik! Jom Ubah Suara Pada Whatsapp

Berikut kami kongsikan cara untuk mengubahnya kepada jenis suara yang unik dan lucu. Caranya sangat mudah, ikuti sahaja langkah berikut.

Hiburan Sat, 2 Jun 2018

Muzik Video ‘Lavida Raya’ Dapat Sentuhan Anak

Kos pembikinan muzik video singlenya itu tidak terlalu mahal berbanding I Am Me. Penggambaran dilakukan dia rumah sendiri dan saya menggunakan penari daripada kalangan rakan-rakan sendiri termasuk dua anak saya iaitu Cik B dan Kacak sebagai watak utama. Cayalah!

| Live TV