Featured By: Atiqah Johari September 13, 2022 @ 5:53pm

Artis Wanita Meningkat Naik Burukkan Nama Ayda Jebat – “Kalau Jumpa Memang Aku Tarik Rambut Kau!”

Baru-baru ini, timbul satu isu berkaitan pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat menjadi buah mulut seorang artis wanita meningkat naik yang mempersoalkan kejayaannya dalam industri seni.

Ayda tampil memberi respons mengenai kontroversi yang memburukkan namanya kepada individu lain.

“Terima kasih banyak-banyak… orang cakap nama Ayda Jebat berada di minda anda. Tak ada sebab pun untuk anda nak iri hati dengan saya.

“Apa yang saya dapat hari ini hasil titik peluh sendiri, kalau awak nak berjaya macam saya awak kenalah fokus,” katanya.

Menerusi video temu bual Melodi, Ayda menyatakan bahawa artis tersebut tidak perlu untuk menjatuhkan dan mempunyai sifat dengki dengan kejayaan orang lain malah patut jadikan ia sebagai inspirasi.

“Janganlah nak buat gosip… kalau tak ada ilmu, belajar. Bukannya menjatuhkan orang lain, iri hati dengan orang lain.

“For you, yang cakap bagus sangat ke Ayda Jebat ni? Yes, I am dan saya masih lagi belajar untuk jadi lebih bagus daripada dulu.

“Kalau dulu, jumpa kau kat set memang aku tarik rambut kau Jangan main-main dengan aku eh!

“Jangan cakap macam tu tentang kejayaan orang, jangan iri hati. Jadikan inspirasi untuk jadi lebih bagus, awak jangan rasa awak bagus sangat,” kata Ayda secara berseloroh.

Jelas Ayda, jika individu tersebut merasakan dirinya bagus maka ada orang yang lebih bagus daripada dan mempercayai bahawa segala rezeki datang daripada Allah SWT.

“Kalau awak rasa awak bagus, ada orang yang lebih bagus daripada awak! Itulah ayat yang saya cakap untuk diri sendiri jugak. Kau jaga tepi kain sendiri je lah dik!

“Bagi saya rezeki itu bukan dekat tangan kita, daripada work hard tu niat kita, peminat kita layan dengan baik, kita berada ditahap sekarang,” katanya.

Walaubagaimanapun, Ayda turut memaklumkan bahawa jika dia mempunyai salah silap dengan mana-mana pihak dia akan menerima teguran dengan hati yang terbuka untuk memperbaiki dirinya.

“Kadang-kadang benda ini memang perlukan penjelasan. Kalau kata saya salah, awak kena tegur saya… saya boleh perbaiki.

“Mungkin ada orang cucuk… eh dia tu macam ini, terus dia bermasam muka atas sebab dia dengar kata orang lain,” katanya.

Sumber: Melodi

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 29 Oct 2018

Klon Allahyarham A. Ramlie Janji Teruskan Perjuangkan Pop Yeh Yeh

Sekitar tahun 2006 hingga 2009, A. Rozainie pernah menghasilkan album pertama di Singapura. Selepas itu saya pulang ke Malaysia dan menghasilkan album Fatimah Pujaanku.

Hiburan Thu, 17 Jan 2019

Dijangka Bersalin Bila-Bila Masa, Nubhan Tetap Mahu Isteri Hadir Ke Pelancaran MV Selamat Jalan, Cinta!

Penyanyi berusia 30 tahun itu turut berjanji akan setia menemani isterinya ketika melahirkan anak kedua mereka nanti.

Featured Mon, 28 Jun 2021

Bank Mampu Laksanakan Moratorium Penuh Kepada B40 Dan M40

Umum maklum mengenai pengumuman PKP yang dilanjutkan sehingga Julai ini. Justeru, ramai yang mempersoalkan mengenai pelaksanaan bantuan seperti moratorium dan i-Sinar. Menurut Presiden Dewan Perdagangan dan Industri ASEAN, Datuk Sohaimi Shahadan , pemberian moratorium kepada golongan

Trending Mon, 29 Jun 2020

PKPP: Tidak Perlu Lagi Periksa Suhu Badan Di Setiap Kedai-MKN

Ambil perhatian buat premis di pusat membeli belah

Hiburan Tue, 15 Oct 2019

“Tolong Hargai Saya..” – Afifah Nasir Kepada Hafreez Adam

Walaupun pernah digosipkan bersama, pelakon Hafreez Adam dan Afifah Nasir menafikan mereka pernah bercinta tetapi hanya berkawan rapat selepas bergandingan bersama di dalam drama Pengantinku Jatuh Dari Langit beberapa tahun lepas.  Jadi baru-baru ini, Afifah

Hiburan Tue, 19 Feb 2019
Trending Mon, 1 Jan 2018

16个“赋予灵魂”的物品 包你目瞪口呆

你相信东西也有灵魂吗?如果哪天物品都赋予生命了,大家应该都会被吓得目瞪口呆!

Trending Thu, 22 Apr 2021

| Live TV