FESYEN By: Del14 October 2, 2019 @ 4:44pm

“Bila Kena Hentam, Mulalah Nak Meroyan” – Arash Mohd Marah Siapa?

“Pengikut ramai di media sosial tidak bermakna anda bagus. Mereka mungkin nak lihat gaya hidup kamu sahaja tapi hasil seni… Kosong!!! Bila kena hentam mulalah nak meroyan,” luah pelakon Arash Mohd susulan segelintir pelakon baru tidak serius dengan kerjaya lakonan.

Luahan dibuat Arash di Facebook miliknya turut menyentuh rasa terkilan dengan pelakon baru yang enggan mempelajari karakter yang diberi dan berharap mereka lebih serius untuk belajar teknik lakonan.

“Jangan datang set dengan isi kosong. Tak kenal watak sendiri. Tak nak ambik tahu watak-watak sekeliling. Dah masuk dalam set tolong jangan main telefon bimbit.

“Cari ilmu dengan masuk kelas lakonan. Keluar sikit belanja untuk ilmu kerana seni ini tiada ternilai. Hargai bakat dan peluang yang ada. Kami dulu pun belajar bertanya pada senior. Kami jadi kawan dan saling hormat menghormati,” katanya.

Arash juga berpesan kepada mereka supaya menjaga maruah dan disiplin selain menghormati setiap kru.

Katanya, ilmu tidak datang sendiri dan mengingatkan semua orang ada keluarga yang sentiasa menjadi perhatian.

“Bila di set, krew produksi adalah keluarga anda. Tak kiralah apa posisi mereka, perlu hormat. Ingat! Tanpa kru produksi anda bukan siapa-siapa.

“Jadikan bidang seni ini sebagai perkerjaan profesional anda. Bukan sebab nak cari glamour atau populariti.

“Saya sendiri masih mencari dan belajar kerana ilmu itu tidak akan habis pencariannya,” tulisnya.

Oleh: Guy Masaki

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 23 Nov 2018

‘Bapak Kau Tak Marah Ke’, Amar Baharin Bengang Dengan Siapa Tu?

Ish, siapa pula yang buat Amar bengang ni?

Hiburan Tue, 24 Jul 2018

Marsha Selesa Tinggal Sebumbung Bersama Mentua

Marsha akui langsung tidak kisah tinggal bersama mentua.

Hiburan Wed, 10 Jan 2018

WHEN WILL SHARIFAH SAKINAH APOLOGISE FOR DISRESPECTING THE LATE KIM JONGHYUN?!

Janna Nick has made an apology for laughing at Sharifah Sakinah’s disrespectful joke about the late Kim Jonghyun but the latter has yet to say anything.

Events Tue, 20 Nov 2018

Keputusan UPSR, PPSR Keluar 29 November

Dup dap dup dap…Tinggal sembilan hari saja lagi, keputusan PPSR & UPSR akan diumumkan. Pasti nervous kan?

Hiburan Fri, 25 Jan 2019

‘Bukan Tamak, Tapi…’- Issey Fazlisham Mula Tukar Angin?

Saya mahu fokus dalam apa saja projek yang dilakukan, selagi nama masih diperlukan saya gunakan peluang yang ada…

Hiburan Fri, 19 Jan 2018

黄明志再为四叶草打造洗脑歌 MV与台湾知名优管红人合作

大马网络红人Joyce四叶草推出首张专辑《我来自四叶草》,这次最新主打歌《莫名其妙爱上你》请来台湾优管红人(Youtuber)「这群人TGOP」和「重量级」合作拍MV,以校园纯爱剧情,一改红人搞怪形象,让MV一出街粉丝直夸“萌萌哒!”

Contest Tue, 6 Aug 2019

Dapatkan Klu Dan Menang RM2000 Dalam #ICSYVMY #SuaraSiapaTu

Jangan lepaskan peluang korang untuk bawa balik wang tunai dari kami!

Hiburan Mon, 15 Jan 2018

RUNNING MAN’S PRODUCER REVEALS HIS TRUE FEELINGS ABOUT CAST MEMBERS

Running Man is the hottest Korean reality TV show. All the cast members are truly loved around the world too! But have you ever wondered what the producer really thinks of them?

Events Thu, 21 Feb 2019

Spotify Gets You Ready for BLACKPINK’s World Domination

Aren’t you excited for the upcoming weekend?

| Live TV