Hiburan By: SGMS Faida November 22, 2019 @ 2:51pm

Diet Ketat, Rajin Turun Busking… Megat Siap Sedia Untuk Semi Final MM34

Sebagai persediaan menjelang separuh akhir Muzik Muzik 34 (SFMM34), penyanyi Megat giat menjalankan persiapan mengasah vokal.

Dalam masa sama, penyanyi kelahiran ini juga dalam usaha mengawal berat badan untuk tampil menarik di kaca televisyen.

“Sudah sebulan saya ‘tolak’ nasi dan minuman manis. Alhamdulillah selepas sebulan saya berat badan turun hampir 20 kg.

“Bayangkan dulu berat badan mencecah 86 kilogram. Bila membuat persembahan pun mengah je rasa. Sekarang rasa lebih ringan dan sihat. Nak bekerja pun saya rasa cukup semangat,” katanya kepada Xtra.

 
 
 
View this post on Instagram

Amylea X Megat – Tetap Kamu #semifinalmuzikmuzik34 #amyleaxmegat #tetapkamu #ostnur2

A post shared by Megat Adzuan (@megatgram) on

Tambah penyanyi berusia 26 tahun ini, dia juga sibuk mengasah vokal dengan melakukan persembahan busking bersama rakan-rakan.

“Setiap hujung minggu saya akan busking di medan selera Uptown Damansara. Di situ saya menyanyikan pelbagai lagu termasuklah lagu yang menjadi permintaan pengunjung di situ.

“Saya anggap ia sebagai sesi latihan walaupun dilakukan secara santai di ruang terbuka. Alhamdulillah, saya menerima respon baik dari pengunjung di situ,” katanya syukur. 

Bekas peserta Mentor 7 ini bakal membuat persembahan di pentas separuh akhir MM34 bersama Amylea Azizan membawakan lagu Tetap Kamu yang merupakan ciptaan Farouk Roman dan Amylea. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 9 Dec 2017

Tahniah Buat Tauke Selamat Bernikah

Tauke Selamat Bernikah Dengan Pilihan Hatinya selepas mengikat tali pertunangan pada 5 Disember 2015.

Featured Mon, 26 Jul 2021

“Nampak Murah, Tak Ada Bajet Ke..” – Chef Wan, Che Ta Kritik Penampilan Kontinjen Malaysia Di Olimpik

Pembukaan sukan Olimpik di Tokyo baru baru ini berjaya mencuri perhatian dunia. Tidak ketinggalan adalah kontinjen Malaysia yang turut sama muncul pada majlis pembukaan di Tokyo baru-baru ini. Namun begitu, busana yang digayakan oleh atlet […]

Hiburan Sun, 8 Aug 2021

Shuib Gagal Tahan Air Mata, Oksigen Siti Sarah Tinggal 40%

Pelawak dan usahawan Shuib memaklumkan tahap oksigen isterinya, penyanyi Siti Sarah Raissuddin kini menurun kepada 40 peratus. Sarah kini masih berada di unit rawatan rapi (ICU), Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), Kuala Lumpur. “Saya baru […]

Hiburan Mon, 31 Dec 2018

‘Jaa Miliki Ciri Lelaki Pilihan Saya’, Eyka Farhana Mula Jatuh Hati?

Alahai…comel je tengok pasangan ni kan? Sama kecil, sama padan…

Hiburan Fri, 19 Apr 2019

‘Ini Ikhtiar Terakhir…’- Pak Ya Mohon Sumbangan Bayar Peguam

Bila kes dah selesai, Pak Ya berjanji akan pulangkan semula wang tersebut.

Hiburan Tue, 14 Jan 2020
Hiburan Fri, 25 Jan 2019

《比悲伤》刘以豪陈庭妮今旋风来马谢票!记下来啦~

《比悲伤更悲伤的故事》在大马「收割」650万令吉票房,剧组兑现承诺让「成全CP」刘以豪和陈庭妮来马亲自向观众谢票!

Hiburan Tue, 28 Aug 2018

‘Mana Ada Gimik’, Fitri Haris Tiada Niat Tipu Peminat

Akui penyanyi lagu Wahai Kekasihku, dia menafikan ia adalah gimik untuk lagu terbarunya dan tidak berniat mempermainkan sesiapa dan meminta maaf atas kejadian itu.

Hiburan Wed, 2 May 2018

JYP Accused of Being Cult Member, Denies Allegations and Plans to Sue

Since the reports were released, JYP Entertainment’s stocks plummeted too!

Hiburan Thu, 28 Dec 2017

Joy Revfa Dah Jumpa Pengganti?

Joy Revfa Dah Jumpa Pengganti? Sebab Terima Bunga

| Live TV