Hiburan By: SGMS Enal December 4, 2018 @ 10:50am

Dari Penyanyi Popular Ke DJ Orang Kahwin, Siapa Orangnya?

Kumpulan ini sangat terkenal di era 90 an. Penampilan terkini Lan atau nama sebenarnya Norazlan Abdul Aziz tidak lagi dapat dilihat di pentas hiburan tetapi di majlis perkahwinan. 

Pelantun lagu “Itik Gembo-Gembo” dan “Darjat” ini sempat berkongsi perjalanan hidupnya yang diakui ada pasang surut.

Lann kini meneruskan kehidupan sebagai deejay kenduri kahwin dan juga menyediakan perkhidmatan menyewa peralatan sistem bunyi miliknya.

“Alhamdulillah…ada rezeki saya untuk cari makan dalam bidang yang masih berkaitan dengan seni.

 “Wang pampasan pengambilan tanah sebanyak 50 peratus untuk peneroka Sungai Buaya dimanfaatkan oleh saya untuk beli peralatan ini.
 
 “Kosnya tidaklah terlalu besar. Selain itu saya juga gunakan sebahagiannya untuk wujudkan studio sendiri di rumah,” katanya

Lann berkata, dia memilih karier ini selepas penat mencuba nasib dalam pelbagai bidang lain.

“Saya pernah menceburi perniagaan berkonsep Multi Level Marketing (MLM). Nak kata tiada untung tak juga kerana saya masih berjaya dapat wang.

“Tapi saya tak bertemu kepuasan kerana ia satu benda yang tak habis. Lagipun apabila menceburi perniagaan, saya dah mula jauh daripada bidang seni.

“Akhirnya saya buat keputusan kembali kepada bidang seni yang memang sangat diminati oleh saya,” katanya.

“Saya hanya mempromosikan di laman sosial Facebook. Alhamdulillah tempahan sudah mula diterima sehingga Februari nanti.”

“Seronoknya saya dapat kembali mendekati masyarakat. Persoalan mengenai perasaan malu atau ‘segan’ saya tolak tepi kerana yang penting saya cari rezeki halal untuk menyara keluarga.

Menurut Lann, 49, dia bergerak sendirian sejak Oktober lalu dan setakat ini khidmatnya mendapat sambutan yang positif daripada masyarakat di Rawang dan di luar. Lann sudah berkahwin dengan Siti Nur Ain Daut, 30, dan dikurniakan dua anak, Putera Muhammad Darwish, 7, dan Puteri Nur Darwisya – Harian Metro.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 21 Oct 2019

Raffi Ahmad Bakal Bersara?

Selama ini saya hanya sibuk dengan pekerjaan sehingga…

Hiburan Mon, 15 Apr 2019
Hiburan Wed, 2 May 2018

Muka Seiras, Mungkinkah Ini Jodoh Aiman?

“Disebabkan semua kata muka kami sama, mak dah restu kami tinggal sekali. Hahahahaha. Puas kita adjust muka nak bagi sama. #twin,” tulisnya sinis di laman Instagram.

Events Thu, 15 Nov 2018

Wow! Lebih 20,000 Peminat Banjiri Konsert Guns N Roses Di Surf Beach, Sunway Lagoon

Meriah nya konsert Guns N Roses ni, rugi pula tak pergi

Hiburan Fri, 22 Mar 2019

Kekasih Cita Citata Usahawan Kaya Indonesia?

Beberapa kali putus cinta, akhirnya…

Hiburan Thu, 19 Jul 2018

Ariana Grande – Pete Davidson Kahwin Dua Minggu Lagi?

Portal CNN Entertainment melaporkan pasangan ini masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan.

Hiburan Sat, 15 Dec 2018

Sering Mengembara Sendiri, Abil Kongsi Tips Peribadi

Kalau sekali dua boleh layan, tetapi berkali-kali. Nipis duit saya dibuatnya. Wah… kenapa tu Abil?

Hiburan Wed, 26 Sep 2018

Siapa Gerangan Lelaki Berani Cium Chacha Maembong?

Hensem juga teman lelaki Chacha Maembong ni kan?

Hiburan Tue, 12 Feb 2019

Memey & Abby Abadi Sakit Sama-Sama Seperti Berjanji!

Dah macam kembar pula Memey dan Abby Abadi sebab sakit pun boleh masa yang sama

Hiburan Fri, 27 Apr 2018

Insiden ‘Ngeri’ Di Lokasi, Puteri Aishah Kongsi Pengalaman Cemas!

Ketika itu saya berada di atas sampan bersama seorang lagi pelakon. Tiba-tiba kami terdengar bunyi pelik (air berkocak) tetapi saya buat macam biasa dan enggan berfikir bukan-bukan!

| Live TV