Featured By: Atiqah Johari December 24, 2022 @ 3:57pm

“Kasihan Isteri Baru, Kahwin Tiada Majlis… Macam ‘Cowboy’” – Puteri Sarah

Konflik rumah tangga pelakon Puteri Sarah Liyana, 37, dan pengarah filem, Syamsul Yusof, 38 masih belum berkesudahan sehingga kini, malah lebih banyak kisah mula terbongkar.

Memetik laporan BH Online, Sarah mendedahkan bahawa dia sudah lama mengetahui mengenai dakwaan suaminya telah berkahwin dengan Ira Kaza.

“Sebenarnya, saya sudah lama mendapat mesej langsung mendakwa Syamsul sudah berkahwin dengan Ira.

“Kebanyakan maklumat diterima daripada orang yang mengenali pihak sebelah sana. Saya tak kuasa ambil peduli disebabkan dulu cerita kahwin hanya desas-desus.

“Apabila makin hangat diperkatakan, saya juga semakin banyak mendapat mesej langsung. Kebanyakannya kasihan melihat saya, anak dan keluarga mentua yang tidak mengetahui apa yang dilakukan Syamsul di belakang kami.

“Namun, saya tidak terkejut walaupun Syamsul bermati-matian menafikan kesahihan gosip kahwin dua,” ujarnya kepada BH Online.

Ditanya mengenai perasaannya apabila timbul dakwaan dimadukan, Sarah akui sudah tidak peduli dengan tindakan Syamsul.

“Jujurnya saya tidak peduli dengan apa yang nak berlaku.

“Saya sudah lama ‘move on’, Cuma sebagai wanita yang masih bergelar isteri, tentunya saya mahukan kebenaran.

“Kepada Syamsul, mengaku sahajalah. Benda baik jangan disorok boleh menimbulkan fitnah.

“Bagi saya, lagi banyak kesilapan yang mahu ditutup, lagi banyak kebenaran akan terdedah. Percayalah, ini semua kuasa doa isteri dan ibunya, Datin Patimah Ismail yang baru pulang mengerjakan umrah di Tanah Suci,” kata Sarah.

Malah, Sarah turut memberitahu bahawa dia tidak akan menghalang suaminya berkahwin lagi tetapi berharap Syamsul tampil menjelaskan situasi sebenar.

“Jika betul kahwin, Alhamdulillah. Bagus, sebab tidaklah menanggung dosa.

“Saya juga tidak mahu dianggap bersubahat jika tahu tahap mana hubungan mereka.

“Kalau dah kahwin, berterus-terang. Kasihan juga isteri baru, sudahlah kahwin tiada majlis seperti ‘cowboy’.

“Sampai bila nak sorok, sedangkan orang sudah mula menghidu?

“Kalau dahulu, saya selidik sampai lubang cacing sebab nak tahu kebenaran, tetapi sekarang semua maklumat datang tanpa diminta.

“Jujurnya, saya sudah lama reda dan berserah kepada Allah sebaik menunaikan umrah pada Ramadan lalu. Saya terima dengan berlapang dada apa pun yang Allah nak tunjuk,” luahnya.

Tambah Sarah, dia akui berasa kasihan melihat mentuanya apabila kontroversi Syamsul berkahwin dua heboh dan tular.

“Ibu bapa mentua memang kecewa, malah menangis mendengar cerita ini. Mereka ada bertanya kepada Syamsul sendiri berhubung gosip yang hangat diperkatakan.

“Tetapi, biasalah Syamsul takkan mengaku. Bagi saya, berani buat, berani tanggung,” jelasnya sebelum ke Tokyo, Jepun, semalam.

Sehubungan itu, Sarah memaklumkan bahawa dia akan menyelesaikan perihal rumahtangganya seusai pulang ke Malaysia.

“Saya akan uruskan apa yang sepatutnya diselesaikan. Tengoklah apa keputusan saya.

“Saya juga mahukan ‘titik noktah’ agar boleh meneruskan hidup bersama anak dengan aman.

“Sekarang berilah saya masa bertenang sambil bercuti dengan anak ke Tokyo dulu,” tuturnya.

Sumber: BH Online

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Tue, 11 Oct 2022

Didie Alias Akui Pernah Berniaga Di Kelab Malam – “ Saya Beli Barangan Wanita Dan Jual Kepada…”

Min sebak dengar kisah hidup Didie Alias.. Semoga kita semua tabah menghadapi cabaran hidup ini..

Hiburan Tue, 16 Apr 2019

‘Saya Tak Sengaja’- Lan Pet Pet Mahu Mohon Maaf Dengan Pakcik Yahya

Selebihnya terserahlah kepada Yahya, saya terima dengan hati terbuka…

Hiburan Wed, 7 Feb 2018

DUKUN BOCOR ANGKARA SIAPA?

Filem yang menjalani penggambaran pada tahun 2006 itu dilaporkan sudah dapat ditonton di laman Facebook. Difahamkan hampir keseluruhan filem itu sudah bocor. Aduhai…kerja siapa lah ni?

Hiburan Sun, 9 Jun 2019
Hiburan Wed, 11 Apr 2018

Hael Dan Dayang Nurfaizah Dalam Haram!

Wow! Kepada mereka yang sudah mendengar lagu Haram ini, rasa-rasanya mereka turut bersetuju jika saya katakan lagu ini juga mampu untuk bersaing dengan lagu Jampi. Kerana Haram, mempunyai gabungan suara dan arrangement muzik yang bagus sekali. 

Hiburan Sun, 29 Dec 2019

Nick Jonas Ganti Adam Levine Dalam THE VOICE 2020!

Nampaknya, persaingan agak sengit dalam The Voice musim terbaharu ni.

Hiburan Wed, 5 Sep 2018

‘Kalau Aku Jahat, Aku Biarkan Budak Tu Balik Mabuk Drive…’, Zarina Anjoulie Bongkar Rahsia?

Dia (Ismail Izzani) adalah seorang lelaki baik cuma kedekut je tak reti bayar hutang…

| Live TV