Hiburan By: Aqilah Paharuzi June 1, 2022 @ 3:08pm

“Mereka Mengaku Sihir Saya Sebab Dengki & Tak Puas Hati,” – Ustaz Kazim Dedah 6 Individu Tampil Mohon Maaf

Pendakwah bebas terkenal, Datuk Mohd. Kazim Elias mendedahkan seramai enam individu telah tampil bersemuka dengannya dan turut memohon maaf kerana telah menyihirnya selama ini.

Menerusi sebuah temu bual esklusif yang disiarkan secara langsung di Facebook Kosmo pada Selasa, Ustaz Kazim berkata dia telah menanggung derita akibat perbuatan sihir sejak tahun 1997, namun sehingga kini hanya enam individu yang tampil meminta maaf kepadanya.

“Yang mula-mula dua, suami isteri, kemudian tiga orang lelaki semua. Kemudian yang terbaharu, seorang,” katanya.

Dalam pada itu, Ustaz Kazim beritahu ada dalam kalangan mereka yang meluahkan kata-kata maaf dalam keadaan teresak-esak dan mengalirkan air mata.

Ustaz Kazim berkata ada sesetengah individu sanggup berbuat perkara keji itu kerana mereka mempunyai perasaan hasad dengki serta berasa tidak puas hati terhadapnya.

“Banyak sebab dan yang saya boleh cerita dia marah sebab saya ceramah ada kata tentang dia dan dia malu.

“Yang kedua datang minta maaf sebab dia marah saya dapat macam-macam dan ada juga sebab perasaan, kalau dia tak boleh dapat saya, orang lain pun tak boleh dapat saya,” ujarnya.

Sementara itu, Ustaz Kazim sempat bercerita semula pengalaman cemas yang dilaluinya semalam apabila terdapat seorang individu yang tidak dikenali secara tiba-tiba bertindak mencekik lehernya.

“Macam semalam (kelmarin), saya pergi ceramah di satu tempat. Habis satu ceramah, saya agak dalam lapan orang anggota polis iring saya, kepung saya sebab orang ramai datang.

“Dalam ramai-ramai anggota polis kepung saya pun, ada terlepas lagi seorang, dia tiba-tiba dia cekak saya punya tekak. Saya tak tahu apa niat dia sebenarnya,” katanya.

Tinjauan di ruangan komen Facebook rasmi media Kosmo itu mendapati ramai dalam kalangan netizen yang tidak henti menzahirkan ucapan doa buat penceramah selebriti itu yang selama ini banyak memberi dakwah kepada kepada umum.

     

Sumber: Facebook Kosmo

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 23 Nov 2018

‘Bapak Kau Tak Marah Ke’, Amar Baharin Bengang Dengan Siapa Tu?

Ish, siapa pula yang buat Amar bengang ni?

Trending Mon, 21 Jan 2019

走路速度越快「越不快乐」从小地方看你的人生愉悦指数

现代城市步调紧凑,步伐似乎也因为压力与时间压缩而变得急促!其实走路与个性有相当大的关联,从走路的方式,多少也能反映出一个人的特质……

Hiburan Wed, 28 Aug 2019

Isu Putus Cinta…Ini Jawab Mimi Lana

Bagi pelakon Mimi Lana, dia lebih selesa ‘tertutup’ dan tidak mahu terlalu terbuka mengenai kisah peribadi.

Hiburan Mon, 25 Jun 2018

Tahniah! Comelnya Anak Abah Terlajak Laris

” Sumpah nak tengok @shahidadherbs tahan kat bilik bedah pun tak sanggup. Kuatnya pengorbanan ibu. Setuju tak? Siapa ada pengalaman macam ni?” tulisnya.

Hiburan Wed, 28 Nov 2018

黄鸿升、玉兔、李艳馨来马宣传《舞极限》

配合电影《舞极限》即将上映,导演李闳杰将于12月1日至3日,携演员小鬼、玉兔和李艳馨一起北中南马展开电影宣传活动。

Trending Fri, 12 Nov 2021

Isu Bapa Pelakon Didakwa Ugut Guna Pistol: Suami Fail Nusyuz, Beri Nynaa Harizal Tempoh 7 Hari

Suami kepada pelakon Nynaa Harizal, Mohamed Fahmi Mohamed Ilyas, 29, memfailkan permohonan nusyuz dan perintah kembali taat kepadanya dalam tempoh tujuh hari di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan, semalam. Permohonan itu difailkan plaintif terhadap Nynaa

Hiburan Sun, 14 Jul 2019

Tidak Hadir Pertunangan Anak, Bapa Zahirah Macwilson Akhirnya Buka Mulut!

Pernah berlaku dia tak datang tengok anak kedua ini selama enam bulan. Jadi saya ambil keputusan bawa isteri dan anak kedua ini ke Perth.

| Live TV