Featured By: Khairil Khusyairi December 15, 2022 @ 12:47pm

Norman Hakim Hampir ‘Hilang’ Ayah, Nafas Terhenti Selama 15 Minit – “Alhamdulillah Allah Beri Peluang Kedua”

Pelakon, Norman Hakim berdepan detik cemas apabila mendapat panggilan bahawa ayahnya tidak bernafas buat seketika waktu.

Menerusi perkongsian di Instagram, Norman menceritakan saat dia menerima mesej dari kakanya yang memberitahu keadaan ayahnya dan merasakan dunia terhenti apabila dapat tahu berita tersebut.

“Saya sekeluarga hampir kehilangan ayah semalam, infact dah ‘hilang’ pun selama 15 minit.

“Kakak saya @noorishah hubungi saya menangis-menangis panik bagitahu saya kena balik sekarang, ayah tak bergerak.

“Kakak terus cut off call. Habis kat situ. Saya buka WhatsApp family group. Terus rasa dunia berhenti. Isteri @memeysuhaiza depan mata pun baca juga. Tak keruan & terus nangis,” kongsi Norman.

Norman juga turut berkongsi keadaan ayahnya yang tidak memberi sebarang respon dan tidak bernafas. Terkejut dengan berita tersebut, Norman juga mengharapkan apa yang terjadi hanyalah mimpi semata.

“Gambar dalam WhatsApp group: ayah dalam posisi duduk dalam bilik air. Nampak kondisi ayah pucat satu badan. Caption; ayah tak respon. Nafas pun tak ada. Saya bagi masa untuk diri istighfar dan bertenang.

“Terus hubungi abang sulung kat Johor suruh baca WhatsApp group dan standby untuk balik. Ayah mungkin dah tak ada.

“Saya tahu inilah momen paling saya takut untuk berdepan. Saya istighfar lagi. Tarik nafas dalam-dalam. Cuba sedaya redakan diri untuk berdepan dengan kemungkinan yang ayah dah tak ada. Saya dongak kepala pejam mata mengharap pada Allah supaya benda paling saya takut ni semua mimpi.

“Dalam kepala dah fikir segala formasi untuk tindakan seterusnya di KL & Kuantan. Tapi hati masih mengharap supaya ini semua hanya mimpi.

“Call niece @shrmllhw kat Kuantan mintak update progress directly. Dunia still terasa berhenti. Baca Yaasin dalam hati untuk ayah in a meantime jasad tetap kena bergerak dan bertindak,” ujarnya.

Atas keajaiban yang maha esa, Norman meluahkan rasa syukur apabila ayahnya kembali bernafas dan berharap ayahnya dapat terus bertahan.

“Tiba-tiba dapat direct respon dari niece @shrmllhw bagitahu “Tok ayah bernafas balik, mama (my sis @noorishah) tengah ajar mengucap.

“Perasaan masa tu Allah sahaja yang tahu. Hanya mengharap padaNya supaya nafas tu terus bertahan. Dan long story short, alhamdulillah Allah beri peluang kedua utk bersama lagi dengan ayah.

“Belaian & kasih sayang paling Agung dengan izinNya saya curahkan pada ayah atas kesempatan dan peluang kedua ini. Sisa trauma masih ada dengan insiden semalam. Tak tau nak luah macam mana lagi kat Allah atas rasa syukur & terima kasih untuk peluang kedua bersama ayah ini,” luah Norman.

Dalam perkongsian sama, Norman turut memohon semua agar mendoakan kesihatan dan kesejahteraan ayahnya.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 7 Apr 2019

Kembali Bercinta, Gigi Hadid Dah Jumpa Pengganti Zayn Malik?

Gigi menerusi Twitter memuatnaik sebuah status menafikan berita percintaan mereka.

Featured Thu, 17 May 2018

Tampil Sopan & Anggun Dengan Koleksi Eksklusif Ramadan Fazbulous by Fazura

Seindah pengertiannya, Jauharah menampilkan gaya sopan dan minimalis, sempurna untuk digayakan sepanjang bulan penuh keberkatan, Ramadan.

Hiburan Mon, 6 Aug 2018

霍别三年Kenny G 1111重返云顶开演奏会

国际萨克斯风演奏家肯尼·基(Kenny G)霍别大马舞台三年,即将于11月11日,晚上8点30分,率领专属团队重返云顶云星剧场开办个人演奏会!

Hiburan Tue, 16 Oct 2018

Bergurau Tak Kena Tempat, Kan Dah Kena Tangkap!

Pemilik nama Yang Kaili atau lebih dikenali sebagai Li Ge telah dikenakan tindakan kerana melanggar undang-undang Lagu Kebangsaan China.

Trending Mon, 22 Oct 2018

Al- Fatihah…Chef Boe Sudah Tiada

Bagi penggemar hidangan barat Station 21 Sizzling Steak Bangsar, berita ini mungkin mengejutkan anda!

Hiburan Tue, 14 Nov 2017

LAYAK KE, ALTIMET?

Ramai pihak yang cuba mempertikaikan keputusan juri pada pemilihan lagu AJL32 kali ini.

Trending Sun, 10 May 2020

[TERKINI] PKPB Dilanjutkan Sehingga 9 Jun Ini

Ya, PKPB akan disambung lagi!

error: Content is protected !!