Hiburan By: Fatin Nurain June 14, 2023 @ 11:33am

Paling Murah RM488, Harga Tiket Konsert Dipertikai… Faizal Tahir Janji Persembahan Berbaloi

Penyanyi Faizal Tahir tampil memberi respons mengenai harga tiket konsert Aku Faizal Tahir yang menjadi pertikaian dalam kalangan peminatnya, sejak kebelakangan ini.

Terdahulu, Faizal telah mengumumkan bahawa dirinya akan mengadakan konsert sulungnya itu selepas 17 tahun dalam industri muzik, pada 2 September ini.

ARTIKEL BERKAITAN: Faizal Tahir Akhirnya Buat Konsert 2 September Ini!

Menurut Faizal, dia juga terkejut apabila pihak pengurusan meletakkan harga tiket yang dikatakan mahal oleh sesegelintir peminatnya.

“Soal harga saya tidak boleh nak jawab lebih-lebih sebab itu di luar bidang kuasa saya. Secara jujurnya, masa tengok harga tiket pun saya memang sedikit terkejut.

“Tapi perkara ini saya serahkan 100 peratus kepada pihak pengurusan dan seperti penganjur cakap sebelum ini, mereka sudah mengambil kira banyak benda untuk ambil harga tiket macam tu.

“Untuk saya patah balik dan kurangkan harga tiket itu agak susahlah tapi seperti dimaklumkan pihak penganjur, ia adalah harga berdasarkan analisa  yang mereka sudah buat,” katanya.

Biarpun mengakui silapnya tidak mengambil pusing tentang harga tiket yang ditawarkan, Faizal bagaimanapun menjanjikan persembahan yang berbaloi buat peminat yang hadir.

“Mungkin itu salah saya sikit sebab sebab tak ambil pusing sangat berkenaan harga tiket yang ditawarkan kepada penonton.

“Bagi pihak saya, saya minta maaf banyak-banyak. Sejujurnya, saya agak pressure sikit bila tengok harga tiket seperti itu.

“Sebagai penghibur, saya perlu memberikan yang terbaik untuk memastikan harga tiket yang mereka bayar itu berbaloi,” jelasnya.

Perkara tersebut telah dikongsikan oleh Faizal ketika ditemui di sidang media Konsert Aku Faizal Tahir Live In Kuala Lumpur, sekitar Petaling Jaya, semalam.

Dalam pada itu, pelantun lagu Sampai Syurga itu juga menyatakan dirinya tidak terkesan dengan sikap sesetengah masyarakat yang mampu berbelanja lebih untuk artis luar negara berbanding artis tempatan.

Namun, Faizal turut berharap agar perkara ini mampu membuka mata masyarakat untuk menghargai karya artis tempatan dengan harga yang setimpal.

“Ini satu persoalan yang bagus untuk masyarakat kita tengok sendiri. Saya boleh saja kalau nak cakap tentang isu ini tapi saya taknaklah sebab bukan macam itu.

“Tak kisahlah harga artis dari Barat, Korea, Jepun atau Indonesia, peminat sanggup bayar mahal tetapi kalau artis kita mereka persoalkan.

“Saya rasa selama saya dalam industri ni saya suka orang yang boleh berfikir. Boleh justify sesuatu benda dengan baik dan tidak membuat tanggapan yang tidak berasas.

“Saya rasa 17 tahun tu, Alhamdulillah saya sudah dapat menghasilkan karya yang cukup baik untuk orang boleh hargai untuk membayar harga sebanyak itu,” katanya.

Untuk makluman, konsert ini bakal berlangsung di Dewan Merdeka, World Trade Centre pada 2 September.

Orang ramai sudah boleh membeli tiket dengan harga bermula RM488 (Platinum), RM588 (Diamond) dan RM688 (VIP), pada hari ini.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Tue, 5 Jul 2022

[VIDEO] “Sengaja Nak ‘Menilai’ Apa Netizen Akan Kecam..” – YouTuber Akui Buat Konten Tarik Tudung Untuk Kajian Sosial

Macam mana ni gais? Acceptable tak alasan diorang? Saja nak uji netizen je katanya… 🤭🤭

Hiburan Mon, 12 Aug 2019
Featured Wed, 16 Jun 2021

Berat Badan Hanya 35KG, Penyanyi Elyana Terus Kuat Lawan Kanser

Keadaan penyanyi Elyana yang menderita kanser limfoma sejak 10 tajin lalu kini memasuki tahap kritikal apabila kanser tersebut semakin merebak ke beberapa organ badannya.  Menerusi InstaStory, Elyana memaklumkan keadaan dirinya yang kini sedang menjalani rawatan […]

Trending Thu, 26 May 2022

Penunggang Motosikal Mengaku Tidak Bersalah Memukul Warga Emas

Penunggang motosikal belasah warga emas didakwa di Mahkamah.

Trending Tue, 28 Jun 2022

“Tiada Rezeki Anak, Allah Beri Rezeki Lain” – Beto Khusyairi Akur Masih Belum Dikurniakan Zuriat

Beto Khusyairi akur dengan takdir Tuhan belum dikurniakan zuriat.

Hiburan Sun, 6 Oct 2019

Sharnaaz Lepas Geram Pada Siapa??

Sudah pasti kes penceraian pelakon, Sharnaaz dan kakak kepada Neelofa, Noor Nabila yang masih belum selesai membuatkan pelakon Cinta Bukan Kristal itu amat merindui anak tunggal mereka, Jebat Jayden yang buat masa ini tinggal bersama […]