Featured By: Fatin Nurain December 8, 2022 @ 1:28pm

Sebak! Nora Ariffin Dedah Permintaan Arwah Anak Sewaktu Masuk Belajar

Penyanyi Datuk Nora Ariffin tampil mendedahkan permintaan arwah anaknya, Mohd Syakir Alif Johan sewaktu mendaftarkan diri untuk belajar di Universiti Teknologi MARA (UiTM) Puncak Perdana.

Menurut Nora, arwah anaknya pernah berpesan kepadanya untuk menghadiri majlis konvokesyennya selepas tamat pengajian di peringkat Diploma nanti.

Malah, arwah turut berpesan yang ibunya perlu membawa jambakan bunga ketika majlis tersebut berlangsung.

“Terutama sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada UiTM kerana masih ingin mengiktirafkan lagi kejayaan anak kita walaupun dia dah tiada.

“Sebenarnya, sepanjang saya berjalan tu saya bayangkan anak saya berada di sebelah saya. Alif ni memang rapat sangat dengan saya , masa hari pertama dia di sana nak daftar di UiTM tu kebetulan kita lalu kita tengok suasana konvo.

“Jadi dia dah cakap dah kepada saya untuk hadir di majlis konvokesyennya apabila dia dah habis diploma. Dia nak saya belikan bunga yang ada teddy bear dan dia kata dia nak juga saya buat benda tu dan dia sempat cakap dia taknak buang masanya untuk terus sambung degree,” katanya.

Pendedahan tersebut telah dikongsikan oleh Nora ketika ditemu bual di sebuah program televisyen berbayar, baru-baru ini.

ARTIKEL BERKAITAN: [VIDEO] “Alif…This Is For You” – Sebak! Luah Rasa Bangga & Gembira, Nora Ariffin ‘Ganti’ Arwah Anak Terima Anugerah Akademik Secara Aegrotat

Genap tahun pemergian anaknya, Nora menyifatkan Alif merupakan anak yang paling rapat dengannya selepas suaminya, Johan Nawawi meninggal dunia.

Malah, Alif juga merupakan pembangkit semangatnya untuk teruskan hidup dan kerjayanya sebagai seorang penyanyi disaat dia ingin berhenti menjadi penghibur industri muzik tanah air.

“Arwah sangat rapat dengan saya. Selepas arwah suami saya meninggal, dia yang menggantikan tempat Johan dia banyak menolong saya. Sebenarnya selepas suami saya meninggal tu saya taknak menyanyi dah tapi dia yang banyak beri semangat kepada saya.

“Sepanjang di belajar di UiTM, setiap malam dia telefon saya. Kadang-kadang bila takda kelas pun dia tanya minta saya ambilnya untuk pergi jalan-jalan. Dalam pukul 12.30 malam tu juga saya pergi sebab anak punya pasal.

“Mungkin anak-anak lain tak pernah tahu, tapi arwah setiap hari bertanyakan kepada saya sama ada saya okay atau pun tidak. Bila dia tiada, saya tiada yang macam tu,” jelasnya.

Menerusi perkongsian tersebut, penyanyi itu juga sempat berpesan kepada setiap individu yang bergelar anak agar terus berbuat baik kepada ibu bapa meraka.

“Kadang-kadang remaja ni ada nakalnya, tapi dalam nakalnya dia adalah anak yang tak pernah ingat yang saya kecil hati dengan dia sepanjang 20 tahun saya jaga dia. So, jadilah anak yang baik-baik kepada ibu bapa,” katanya.

Sumber: MeleTOP

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Wed, 6 Jun 2018

Calon Dah Jumpa, Zizan Bakal Kahwin?

Zizan rasa korang semua pun dah tahu siapa orangnya, cuma buat masa ini namanya perlu dirahsiakan dulu.

Hiburan Wed, 28 Feb 2018

Panas! Farid Kamil Bongkar Dua Wajah Suspek

” Saya mengaku tidak mengenali dua individu tersebut secara peribadi melainkan mengetahui kehadiran mereka dalam industri hiburan tanah air,” katanya.

Events Thu, 21 Feb 2019

Spotify Gets You Ready for BLACKPINK’s World Domination

Aren’t you excited for the upcoming weekend?

Hiburan Sat, 27 Nov 2021

“Saya Tak Nak Susahkan Orang” – Tolak Tawaran Pengacaraan, Karl Shafek Tak Ralat

Pengacara dan pelakon, Karl Shafek tidak ralat apabila terpaksa menolak beberapa tawaran dalam bidang pengacaraan. Menurut Shafek atau nama sebenarnya, Khairul Shafek Ibrahim, 41, dia tidak mahu membuat banyak perkara dalam satu masa. “Saya dah

Hiburan Thu, 4 Apr 2019
Hiburan Thu, 23 Nov 2017

Bertunang Saja, Belum Lagi Nikah

Rupanya bertunang sahaja belum lagi bernikah .. semua desas-desus kini terjawab sudah

Featured Fri, 5 Oct 2018
Featured Wed, 10 Mar 2021
Drama Thu, 6 Jan 2022

Lebih Mudah Untuk Aiman Hakim Ridza Dapatkan Keserasian Bersama Hannah Delisha Dalam 28 Hari Mencari Cinta

Drama slot Lestary 28 Hari Mencari Cinta sudah mula ditayangkan bermula 23 Disember lalu dan ia kembali menggandingkan Aiman Hakim Ridza dan Hannah Delisha. Drama 15 episod ini mengisahkan tentang watak Faisal yang dilakonkan oleh

| Live TV