Featured By: Salma Syahbuddin September 1, 2023 @ 12:03pm

“Selagi Boleh, Masukkan Je Semuanya!” – Ain Edruce Mengaku Jadikan Keluarga Sebagai ‘Content’

Gelagat pelakon dan pengacara, Ain Edruce pastinya tidak pernah membuatkan warganet berasa kering gusi apabila melihat kontent video TikTok miliknya.

Malah, dia yang terkenal dengan sifat nakal dek kerana sering ‘membuli’ suaminya, Muhammad Amirul Hafiz Mustaffa membuatkan rata-rata pengikut pasangan ini tidak pernah berasa muak menantikan video terbaru dari mereka.

Anggap keluarga sebagai rezeki

Memetik laporan Harian Metro, Ain atau nama sebenarnya, Nurul Ain Edruce, 32, menganggap ia sebagai rezeki apabila dia menjadikan keluarganya sebagai ‘content’ untuk di muat naik di media sosial.

“Mengenai bawa keluarga sekali dalam video, saya memang tidak nafikan. Selagi boleh guna tu, masukkan saja semuanya! Dengan suami, dengan anak.

“Malah, jika ada anak kedua nanti, pun saya akan gunakan juga sebagai ‘content’. Bukan apa, semua itu rezeki. Bukan untuk orang lain, buat mereka juga,” katanya.

@ain.edruceAku sambil angkat soraya pun boleh shuffle. Mirul ni apa ntah dia buat.😒♬ original sound – djdanish.__ ☑️

 

Tidak akan tinggalkan dunia seni

Meskipun, aktif sebagai ‘content creator’, Ain menegaskan dia tidak akan meninggalkan industri seni kerana bidang itu membuka lebih banyak peluang dan ruang untuknya sebagai anak seni.

Bahkan, dia juga sedar untukmenjadi anak seni yang serba boleh, dia harus bijak membahagaikan waktu antara keduanya.

“Sekarang memang saya banyak buat untuk sosial media tapi tidaklah sehingga tinggalkan industri televisyen ke industri hiburan.

“Apatah lagi, saya menyedari kepentingan bidang seni. Saya pun sedar diri bermula pun dari industri hiburan daripada televisyen semua.

“Jadi jika ada komitmen atau tawaran saya lunaskan tanggungjawab tetapi jika tiada, saya akan fokus kepada media sosial. Begitu pendekatan yang saya ambil

“Sosial media ni kalau anda semua hendak tahu memang boleh buat duit. Tak adalah, jangan beritahu orang nanti orang ambil kerja kita pula,” jelasnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce)

 

 

Sumber: Harian Metro, TikTok

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 16 Mar 2019

Batal Perkahwinan, Awi Rafael Cipta Lagu Untuk Atikah Suhaime?

Lagu ‘Rahasiaku’ dilancarkan pada hari ulangtahun kelahiran Atikah ke-28 iaitu pada hari Jumaat, 15 Mac 2019 (semalam).

Hiburan Fri, 12 Jan 2018

“MARUAH DI MANA NAK LETAK KAMJAT” – SHARNAAZ AHMAD KOMEN ISU FARID KAMIL

Diana Danielle mengakui beliau sendiri terkejut dengan penahanan suaminya itu dan enggan mengulas dengan lebih lanjut isu ini

Featured Wed, 16 Nov 2022

Sunting Gambar Naik Pelamin, Netizen Doakan Jaa Suzuran Cepat Bertemu Jodoh

Pelakon dan penyampai radio, Jaa Suzuran sering dikaitkan dengan soal jodoh oleh warganet. @jaasuzuran Semoga bahagia korang dua . And doakan Abe Jaa dengan Adira pulak ye gais #countingcalories #ehsilap #countingdays💍 ♬ Selamat Pengantin Baru […]

Hiburan Fri, 27 Oct 2023
Hiburan Sun, 10 Jun 2018

Terserahlah…Janna Nick Tak Kisah Dah

Saya tahu tidak semua boleh menerima cara saya, namun terserah kepada penilaian mereka…Saya tidak melatah.

Trending Thu, 23 Aug 2018

整容般的化妆技术「大婶一秒变女神」

市面上除了有越来越多厉害的化妆品外,女孩们的化妆术也更强大啦!近日在抖音上又有一用户放了堪称整形前后对比的美妆影片,这到底有多厉害呢?

Trending Sat, 29 May 2021

“Kita Takkan Pernah Mati Dengan Cacian….” – Warganet Dakwa Lakonan Kayu, Ini Respons Sharifah Rose

Pendatang baru, Sharifah Rose, 23, terus optimis biarpun dihujani kritikan yang mendakwa lakonannya ‘kayu’ dalam drama bersiri Kekasih Hati Mr Bodyguard. Mula dikenali sebagai ‘instafamous’ sebelum berjinak dengan dunia lakonan, Rose bersikap terbuka dan menerima […]

Featured Wed, 28 Dec 2022