Featured By: Salma Syahbuddin September 6, 2022 @ 6:00pm

Terpaling Juara: Salahkan Baju, Nyanyian Sumbang, Didakwa Menjawab Komen Juri… Netizen Kurang Gemar Dengan ‘Attitude’ Ifa Raziah

Walaupun sudah beberapa hari konsert ketiga Terpaling Juara berlalu, masih ramai warganet tidak berpuas hati dengan tindakan dan ‘attitude’ yang ditunjukkan oleh penyanyi dangdut popular, Ifa Raziah.

Selepas isu ditegur oleh guru vokal, Shaffiq Erwin mengenai teknik nyanyian yang dikatakan sumbang, Ifa hilang fokus ketika menyampaikan lagu Sepi Sekuntum Mawar Merah dan menyalahkan busana yang dipakai.

Tindakan penyanyi berusia 47 tahun itu ‘menjawab’ dan membalas komen yang diberikan oleh Datuk Hattan selepas selesai persembahan turut menimbulkan rasa kurang senang netizen.

Malah, ada yang menganggap alasan menyalahkan baju sebagai punca nyanyian sumbang tidak dapat diterima sama sekali memandangkan Ifa mempunyai pengalaman yang cukup luas dalam bidang nyanyian.

“Aku yang rasa malu bila Kak Ifa jawab macam tu…”

 

Perkongsian video berdurasi 2 minit itu telah ditonton sebanyak 2 juta kali dan menerima lebih 72,000 tanda suka beserta lebih 2,000 komen netizen.

Bagaimnapaun, dalam hantaran berlainan pula, Ifa dilihat tampil memberikan respons mengenai tuduhan ‘kuat’ menjawab pada malam tersebut.

“Eh, aku memang kaki menjawab. Kau dah kenapa?

“Aku jawab untuk diri aku, defend diri aku, kalau dia cakap macam mana pun kalau aku tak defend diri aku siapa nak defend aku?

“Aku cakap benda yang betul kot. Benda yang berlaku, bukan aku propa. Bukan aku buat-buat berlakon ke apa?

“Aku defend diri aku… Aku cakap benda yang betul. Tak kanlah orang bercakap, orang mengata aku tak defend diri aku.

“Kalau aku tak defend diri aku siapa nak defend? Korang?” katanya.

@fzlyusofsaya kesian sebenarnya tgok kak ifa raziah ni.. sangat kesian… dah lama dalam bidang nyanyian… tapi…. sabar kak ya♬ original sound – fzlyusof

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 10 Sep 2019

JLo Berbulu Bila Di Serang….

Siapa yang serang JLo?

Hiburan Thu, 12 Sep 2019

“Kami Memang Selalu Bergaduh..” – Cat Farish

Benda boleh bawak berbincang….

Trending Fri, 17 Jul 2020
Featured Thu, 16 Sep 2021

Ini Senarai 5 Lagu Patriotik Yang Membangkitkan Semangat Hari Malaysia!

Bila dengar balik lagu-lagu ni, goosebump lah min!

Trending Wed, 30 Jun 2021
Trending Thu, 16 Aug 2018

Tweet “Matinya Seorang Yang Suka Fitnah,”

Tweet “Matinya Seorang Yang Suka Fitnah,” Kepada Mendiang Eddie, Pemimpin Muda UMNO Mohon Maaf

Trending Thu, 12 May 2022

“Nyanyian Antara Punca Rezeki Saya” – Irfan Haris Bimbang Nikmat Suara Ditarik

Irfan Haris menghidap penyakit tonsil sejak setahun lalu, risau ditarik nikmat untuk bernyanyi.

Featured Thu, 14 Oct 2021

Ini Apa Yang Diperkatakan Siti Saleha Selepas Memfailkan Perceraian

Selepas mengesahkan dirinya memfailkan perceraian terhadap suaminya, pelakon jelita, Siti Saleha dilihat masih tenang berhadapan dengan situasi yang terjadi. Menerusi laman Instagram, Saleha memuat naik foto bersama kapsyen ‘I’m good’ sekaligus memberi bayangan dirinya dalam

Hiburan Tue, 3 Sep 2019

Fasha Sandha Mengandung Lagi?

Betul Ke Fasha Sandha Mengandung?

Hiburan Thu, 15 Mar 2018

权玄彬爆退出「JBJ宣布解散」4月终止活动

韩国男子团体JBJ由选秀节目《PRODUCE 101》第二季成员组合而成;外界原本传他们打算续约延长活动时间,怎料,14日下午权玄彬宣布离开,团体JBJ也确定「活动只到4月终止」,限定团体即将解散。

| Live TV