Featured By: Aqilah Paharuzi December 15, 2022 @ 3:39pm

[VIDEO] PU Riz ‘Buka Mata’ Neelofa Erti Kesyukuran & Keberkatan Rezeki Dalam Kehidupan 

Pengacara dan selebriti popular, Noor Neelofa, 33, mengakui suami tercintanya, Haris Ismail, 27, banyak mengajarnya erti kesyukuran dalam rezeki. 

Berdasarkan sebuah video tular di TikTok, Neelofa mendedahkan sikap suaminya itu dalam siaran langsung perkongsian bersama pelakon jelita, Puteri Sarah Liyana. 

“Saya sangat faham, terutamanya bila awak kata dulu dapat banyak tapi tak pernah rasa cukup. 

Artikel Berkaitan: [VIDEO] Neelofa Kongsi Doa & Amalan PU Riz – “Tangan Selalu Lenguh Ketika Solat Jemaah & Berdoa Sebab Dia…”

“Dalam kes saya, saya rasa adik-beradik ramai, keluarga besar, jadi mungkin untuk mak ayah fokus dan bercerita tentang kesyukuran ada setengah perkara yang tidak dapat difahamkan. 

“Tapi saya banyak belajar selepas berkahwin daripada suami saya. Dia banyak sedarkan saya tentang aspek kesyukuran. 

“Family saya menjadi saksi daripada saya tiada apa-apa sehinggalah saya berada di tahap ini. Bila ada orang baru masuk dalam hidup saya, daripada sudut pandangan dia pandang saya berbeza,” ujarnya. 

Mengulas lebih lanjut, Neelofa menceritakan bagaimana PU Riz mengubah persepsinya dalam erti syukur yang sebenar walaupun sekecil zarah. 

“Dia selalu cakap dekat saya untuk banyak bersyukur sebab apa yang Allah dekat awak tak sebanyak macam Allah beri pada orang lain. Contohnya, dia kata lagi orang-orang yang minat dan sokong saya, mendoakan awak ni adalah satu rezeki juga.. 

“Awak tak perlu buat banyak kerja, awak bukannya berlakon 10 filem 10 drama setahun, bukannya awak kena pergi buat appearance setiap bulan, tapi akan ada je orang yang mendoakan awak dan minat awak. Itu satu rezeki yang besar yang Allah kasi. 

“Keluarga saya dibesarkan dengan ramai peminat jadi mungkin masa tu kita tak nampak cara pandang perkara tu. 

“Haris ni benda paling kecil yang dia dapat pun dia sangat bersyukur dan hargainya. Pada saya perkara tu sangat mudah dan biasa tapi apabila dia zahirkan benda tu dengan penuh rasa bahagia dan syukur terhadap satu perkara jadi lama-lama saya sedar yang mungkin inilah apa yang orang lain akan rasa apabila terima sesuatu.

“Secara tak langsung saya banyak belajar cara untuk munasabah dan fikir semula bahawa sebenarnya katakanlah kalau Allah bagi kita rezeki yang besar, duit yang tak pernah putus, rumah berpuluh biji tapi semua itu belum janji kebahagiaan. 

“Kebahagiaan akan datang daripada keberkatan dalam punca rezeki dan sifat yang ada rasa syukur,” katanya. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Sun, 24 May 2020

Rakyat diminta terus patuhi SOP untuk hentikan rantaian COVID-19

Sambut Aidilfitri seperti biasa, namun patuhi peraturan

Trending Tue, 30 Aug 2022

Mamat Exists Masih Dipantau AADK, Syukur Kehidupan Lebih Baik

Katanya ke hulu ke hilir memang tak boleh! Moga dipermudahkan urusan Mamat.

Trending Mon, 3 Feb 2020

Jururawat “Psiko” Ditahan Atas Cubaan Bunuh Bayi Berusia Satu Hari

Harap-harap keadaan bayi tersebut dalam keadaan stabil dan sihat

Featured Fri, 2 Sep 2022

“Tak Sangka Akan Viral, Saya Hanya Kongsi…” – Daiyan Trisha Akui Akrab Dengan Aedy Ashraf

Daiyan & Aedy rapat lama dah gais ✌🏻BFF for life la nii hehe ☺️

Hiburan Mon, 9 Sep 2019

Luahan Rasa Tya Arifin Untuk Suami Buat Warganet ‘Cair’

Kehidupan pasangan pelakon dan penyanyi Indonesia, Tya Arifin bersama keluarga sering menjadi perhatian ramai. Apa lagi selepas mewujudkan channel Youtube sendiri, aktiviti harian menantu kepada penyanyi terkenal, Datuk Seri Siti Nurhaliza ini dikagumi penonton bukan […]

Cahaya Mata Tue, 9 Nov 2021

Gara-Gara Teruja, Syamel Umum Jantina Anak Sulung… Bakal Timang Baby Girl!

Penyanyi Syamel secara tidak sengaja mendedahkan jantina anak sulungnya yang dijangka lahir pada Mac 2022 kerana terlalu teruja untuk membuat persembahan di atas pentas. Syamel atau nama sebenarnya Syamel Aqmal Mohd Fodzly, 28, mengumumkan dia […]