Featured By: Maya Basir December 2, 2022 @ 4:50pm

[VIDEO] Sering Dibandingkan, Anna Jobling Pernah Rasa Dibenci Amelia Henderson

Pelakon cantik Anna Jobling mendedahkan pernah merasakan bahawa pelakon Amelia Henderson tidak suka dengan dirinya.

Menerusi perkongsian Anna di podcast Studio Sembang yang dihoskan oleh Amelia, anggapan tersebut terjadi apabila netizen mula membandingkan mereka berdua.

“Pada satu masa tu, saya ingat awak benci dekat saya sebab mereka (netizen) selalu bandingkan kita macam Amelia lagi pandai berlakon, Anna lagi ni ni. Kita adalah dua orang yang berbeza,” katanya.

Menurut Amelia, dia akui tidak berpuas hati dengan budaya yang membandingkan dirinya dengan pelakon lain hanya kerana mereka berdarah campur.

“Benda ni yang buat saya sangat marah. Saya dah mula berlakon dah lama dah.

“Sebelum awak saya selalu dibandingkan dengan pelakon Zahirah Macwilson. Setiap kali saya pergi mana-mana mesti macam ‘Awak akan jadi Zahirah yang seterusnya’,” ujar Amelia.

“Awak akan jadi Amelia yang seterusnya. Kita adalah individu yang berbeza. Kita hanya berdarah campur, itu sahaja,” tambah Anna.

Kemudian, Amelia menjelaskan dia tidak ada masalah dengan mana-mana pelakon dan perbandingan seperti itu tidak sepatutnya wujud.

“Saya tiada masalah dengan Zahirah, saya tiada masalah dengan awak (Anna). Tapi saya memang tak suka bila dengar awak cakap benda tu.

“Bukan sebab saya tak suka awak tapi saya tak suka situasi membuatkan kita berdua melalui benda tu (dibandingkan),” jelasnya.

@luvchaaa4 Never comparing people guys! Sian anna ingat ame benci anna 🥺 #ameliahenderson #annajobling #meerqeen #studiosembang #fypシ゚viral #fypage #foryoupage #meerna ♬ Beta Janji Beta Jaga (Janji Putih) [Short Ver] – Arvian Dwi

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Mon, 29 May 2023
Featured Sat, 17 Sep 2022

Enggan Bertemu Media, Tak Mahu Wajah Dirakam… Mia Sara Pilih Kunci Mulut

Mungkin Mia perlukan masa untuk bertenang 🤷‍♀️

Hiburan Fri, 7 Sep 2018

“Allah Adalah Sebaik-Baik Perancang”- Elfira Loy

El dijadikan sebagai tempat meminta hutang adiknya?

Hiburan Fri, 9 Mar 2018

Lee Dong Wook and Suzy are Dating!

Another new lovely couple has been formed.

Hiburan Sat, 5 May 2018

Redza Rosli Dipuji Pelakon Senior? Ini Sebabnya…

Pelakon baru yang mula mencipta nama dalam industri seni lakonan tanah air ini bukan sahaja popular dengan gosipnya bercinta dengan penyanyi dan juga pelakon kecil molek, Ayda Jebat. Tetapi, beliau turut dipuji oleh pelakon senior […]

Hiburan Sun, 13 May 2018

Ucapan “Selamat Hari Ibu, Bakal Mertuaku” Banjiri Instagram Syed Saddiq!

“ Selamat Hari Ibu, Bakal Mertuaku,”. Amboi korang…Tak apalah, beliau pun masih bukang kan? Why not? Apapun, Good Luck, Ladies!

Trending Thu, 7 Nov 2019

A 17-Year-Old Passed Away After Pulling an All-Nighter of Gaming Session

“I want my son’s death to be an example…” the father said.

Hiburan Tue, 29 May 2018

Wow! Shah Rukh Khan Titip Pesan Buat ‘Kekasih’

Bertuah kamu mempunyai bapa yang sangat penyayang. Selamat Hari Jadi Abram, we love you!

Trending Sun, 18 Mar 2018

Sebab ‘Selfie”, Tertembak Ketika Asyik Bergambar Bersama Pistol

Kerana selfie, lelaki maut akibat tertembak kerana asyik bergambar dengan pistol

Trending Fri, 18 Sep 2020