Sertai misi di www.jomheboh.com.my dan berpeluang memenangi 5 juta koin Shopee, barangan Xiaomi dan beras ERA! Penyertaan dilanjutkan sehingga hari Jumaat 7 Mei 2021. Sertai sekarang!
Trending By: Salma Syahbuddin May 4, 2021 @ 4:51pm

Isu Rentas Negeri, Ini Pesanan ‘Makan Dalam’ Pengarah Nur Buat Neelofa

Siapa yang tidak kenal dengan nama Shahrulezad Mohameddin atau lebih dikenali sebagai budak Ijat. Sebut sahaja drama arahan beliau pastinya ramai yang mengakui hasil seni anak muda ini dalam menampilkan drama-drama berkualiti begitu dekat dihati penonton.

Namun, kali ini beliau bukan tampil mahu mempromosikan drama terbaharu arahan beliau tetapi, tampil memberikan pandangan terhadap selebriti popular yang penuh kontroversi dengan isu perlanggaran prosedur operasi standard (SOP), Noor Neelofa Mohd Noor.

Shahrulezad dilihat memuat naik  satu hantaran di laman Facebook miliknya pada Isnin, mencadangkan supaya Neelofa memperlahankan aktivitinya di media sosial selepas menimbulkan kekecohan dalam kalangan netizen dengan isu rentas negeri semata-mata mahu membeli karpet.

“Abang dah tak larat nak pertahankan kau dik. Nasihat abang dah alang-alang nak berniqab satu badan, awak ‘niqab’ lah sekali media sosial awak itu. Jangan meminta sangat caci maki orang Lofa (Neelofa) sayang”
“Tak kasihan dengan diri sendiri ke? Bulan puasa dik. Abang cakap ni bukan sebab abang nak benci atau suka-suka kecam Lofa. Abang cakap sebab dah tak larat tengok org buat dosa mengata kau, mengeji kau, sedangkan imej mulia mulia kau tu sepatutnya tidak dikecam begitu,” tulisnya.

Patutnya makin disayang bukan dibenci

Menurut, pengarah drama rantaian popular Nur itu, imej yang dibawa Neelofa sepatutnya membuatkan dia lebih disayangi dan bukannya semakin dibenci.

“Abang kasihan tempiasnya turut terkena pada golongan niqabist (berhijab) yang lain. Apatah lagi pada golongan artis yang sememangnya selalu dipandang serong.
“Maaf Lofa, kali ini saya terpaksa bersuara sebab dah melampau. Cuma jauhkan diri dari media sosial sebab orang ramai sedang memerhatikan anda berdua,” kata Shahrulezad.

Anggap Lofa dahagakan perhatian

Selain itu, Shahrulezad menyifatkan Neelofa sebagai seorang yang dahagakan perhatian terutamanya dalam kalangan netizen.

“Kadang-kala abang rasa Lofa memang sejenis ‘dahagakan’ perhatian-perhatian sebegini. Sengaja mencari masalah. Sikit punya banyak kedai karpet dekat Kuala Lumpur, yang kau gigih merentas sampai Nilai dan kenapa?
“Itu satu hal. Ikut dia la nak beli karpet sampai ke Zimbabwe sekali pun. Cuma yang kau gatal sangat muat naik video dekat InstaStory, lepas tu padan hantaran itu dan kenapa?
“Kau tak tahu ke netizen kita sejenis ikan jerung lapar darah yang pantang nampak kau buat silap. Munggu lepas kau muat naik gambar burger, lepas tu padam. Bila kena kecam, kau dengan ayat pijak semut tak mati cakap netizen bersangka buruk dengan kau. Lepas tu buat benda sama,” ujarnya.

“Tolong jangan naikkan kemarahan netizen”

Menerusi hantaran tersebut juga, Shahrulezad meminta agar Neelofa sentiasa berhati-hati dan tidak berkongsi segalanya dalam media sosial terutamanya apabila ianya melibatkan isu rentas negeri yang kini menjadi antara isu sensitif rakyat Malaysia.

“Tolong jangan naikkan kemarahan netizen,”

Terdahulu, Neelofa sekali lagi menjadi topik perbualan hangat apabila memuat naik sekeping foto dan video menerusi  InstaStorynya yang memaparkan dia dan suami, Haris Ismail berada di sebuah kedai karpet.

 

Sumber : Facebook 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Sat, 30 Jan 2021

Isma Sane Kongsi Pengalaman Sebenar Bercinta

Ramai yang tulis lagu berdasarkan pengalaman sendiri..

Trending Sun, 23 Sep 2018

「10个睡梦冷知识」醒不过来是身体瘫痪啦!

你常做梦吗?每次做梦醒来,你还能记得多少梦境内容?关于大脑在夜晚的运动,到底蕴藏着什么秘密?

Trending Fri, 10 Apr 2020

“Beberapa Sektor Ekonomi Akan Dibuka Semula Secara Berperingkat” – Perdana Menteri

Senarai sektor akan diberitahu dalam masa terdekat ya…

Trending Mon, 15 Oct 2018
Trending Fri, 22 Jan 2021

Neelofa Kembali Sarung Cincin Merisik Di Jari, Hubungan Bersama PU Riz Telah Pulih?

Wah, jika betul.. alhamdulillah. Tiada masalah yang tak dapat diselesaikan.

Trending Mon, 26 Nov 2018

让用餐变成玩游戏「工程车餐具」让小朋友乖乖吃饭

许多父母或是很多陪孩子玩的人都知道,让小孩可以乖乖开口吃饭,绝对不是件容易的事;美国有个公司推出一款「工程车餐具」……

Trending Sun, 9 Sep 2018

Empat Hari Akaun Instagram Dibuka, Jebat Jayden Kumpul Sebanyak 80,800 Pengikut!

Seminggu kelahirannya, Jebat Jayden sudah pun menjadi perhatian ramai di laman sosial Instagram.

| Live TV