Trending By: Attiqah Mohd August 6, 2019 @ 1:15pm

TV3 Cari Bakat Baru Menerusi #BacaBeritaChallenge, Anda Layak? Jom Sertai!

Kalau dulu waktu korang kecil-kecil, mesti selalu tengok personaliti TV3 baca berita kan? Lepas tu angan-angan nak jadi pembaca berita, dah la cantik, muda, berjaya dan paling penting berbakat besar!

Tahun ini, TV3 melancarkan cabaran #bacaberitachallenge, menerusi cabaran ini korang  berpeluang untuk serlahkan bakat terpendam korang tu, boleh la korang cuba nasib mana tau dapat menang hadiah eksklusif, nak tahu hadiah apa? Kena baca artikel ni sampai habis!

Jom sertai #BacaBeritaChallenge

Kalau korang nak tahu, TV3 kini melancarkan cabaran #bacaberitachallenge, kalau korang menang korang berpeluang untuk memenangi hadiah eksklusif berupa sebuah telefon pintar dari Realme. Mana la tau kot-kot rezeki korang menang handphone canggih dengan teknologi  tip top ni. Tapi,  macam mana nak sertai dan apa syarat-syaratnya? Jom kita sama-sama tengok!

Cara-Cara

  1. Layari YouTube Buletin TV3 untuk dapatkan skrip berita
  2. Mainkan video skrip berita dari YouTube Buletin TV3 di komputer dan rakam diri anda membaca berita menggunakan telefon pintar
  3. Muat naik video tersebut ke Instagram
  4. Sila pastikan anda menaip #BacaBeritaChallenge dan tag @BuletinTV3 pada setiap video yang anda muat naik

Syarat-syarat

  1. Hanya video #BacaBeritaChallenge yang menggunakan skrip dari YouTube Buletin TV3 sahaja layak dipilih sebagai pemenang
  2. Anda boleh memuat naik seberapa banyak video penyertaan namun hanya layak memenangi satu hadiah sahaja
  3. Guna kreativiti sendiri untuk menjadikan video membaca berita anda lebih menarik dan jadikan ia tular! Potensi untuk menang lebih tinggi sekiranya video anda mendapat jumlah tontonan yang memberangsangkan
  4. Rakaman video membaca berita mestilah tidak kurang daripada 50 saat
  5. Hanya video yang dimuat naik sebelum jam 11:59 malam pada 22 Ogos 2019 sahaja yang layak bertanding
  6. Pastikan Instagram anda berstatus PUBLIC, bukan PRIVATE ya!

Hadiah-hadiah

  1. 10 unit telefon pintar jenama Realme untuk pembaca terbaik bagi setiap skrip yang terdapat di YouTube Buletin TV3 – (1 skrip 1 pemenang)
  2. 10 orang pembaca berita terbaik ini juga akan dijemput ke Sri Pentas untuk merasai sendiri pengalaman membaca berita secara profesional di Studio A lengkap dengan pakaian dan solekan seperti pembaca berita sebenar!
  3. Rakaman sesi tersebut akan dimuat naik di YouTube Buletin TV3
  4. Para pemenang juga berpeluang muncul di Buletin Utama dan beramah mesra bersama penyampai-penyampai berita TV3

* Kos pengangkutan dan logistik untuk para pemenang hadir ke Sri Pentas adalah di bawah tanggungan sendiri.

Jangan lupa untuk dapatkan info lanjut di sini dan layari YouTube TV3Malaysia Official.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Mon, 24 Dec 2018

Gelombang Tsunami, Angka Korban Cecah 222 Orang

Lava Panas Gunung Berapi Anak Krakatau Sebelum Gelombang Tsunami, Angka Korban Cecah 222 Orang

Trending Thu, 25 Mar 2021

Tiada Permit Umrah Buat Jemaah Berusia 70 Tahun

Rasanya ni kat negara Arab Saudi je kan…

Trending Sat, 10 Jul 2021

Hilang 2 Ahli Kumpulan Dalam Masa Setahun, Outbreak Tak Patah Semangat

Kumpulan Outbreak tak patah semangat untuk meneruskan perjuangan dalam bidang muzik meskipun mereka hilang dua anggota dalam masa setahun. Kini dianggotai oleh tiga jejaka, Hakeem Zamall, 23, Shakirin Shah, 21, dan Allif Firdaus, 21, Outbreak […]

Trending Thu, 25 Jun 2020
Trending Wed, 15 Jul 2020
Trending Thu, 21 Feb 2019

人因自信而美丽!时尚达人系列中的身障芭比娃娃

人因自信而美丽!今年 6 月,芭比娃娃将推出坐着轮椅以及有着可拆卸义肢的芭比娃娃,作为芭比时尚达人系列的一部份。

Trending Wed, 18 Mar 2020

COVID-19: Tom Hanks Dan Rita Wilson Keluar Hospital, Ini Nasihat Mereka Kepada Orang Ramai

SETELAH seminggu disahkan menghidapi Corona (Covid-19),  pasangan Tom Hanks dan Rita Wilson sudah dibenarkan keluar daripada hospital dan perlu manjalani kuarantin di rumah buat sementara waktu. Pasangan ini gemar mengemaskini keadaan diri mereka menerusi laman […]

Trending Fri, 16 Aug 2019

Imam Terbunuh Ketika Solat Jumaat

Lagi kejadian serangan bom selepas solat Jumaat.

| Live TV