Trending By: Attiqah Mohd August 6, 2019 @ 1:15pm

TV3 Cari Bakat Baru Menerusi #BacaBeritaChallenge, Anda Layak? Jom Sertai!

Kalau dulu waktu korang kecil-kecil, mesti selalu tengok personaliti TV3 baca berita kan? Lepas tu angan-angan nak jadi pembaca berita, dah la cantik, muda, berjaya dan paling penting berbakat besar!

Tahun ini, TV3 melancarkan cabaran #bacaberitachallenge, menerusi cabaran ini korang  berpeluang untuk serlahkan bakat terpendam korang tu, boleh la korang cuba nasib mana tau dapat menang hadiah eksklusif, nak tahu hadiah apa? Kena baca artikel ni sampai habis!

Jom sertai #BacaBeritaChallenge

Kalau korang nak tahu, TV3 kini melancarkan cabaran #bacaberitachallenge, kalau korang menang korang berpeluang untuk memenangi hadiah eksklusif berupa sebuah telefon pintar dari Realme. Mana la tau kot-kot rezeki korang menang handphone canggih dengan teknologi  tip top ni. Tapi,  macam mana nak sertai dan apa syarat-syaratnya? Jom kita sama-sama tengok!

Cara-Cara

  1. Layari YouTube Buletin TV3 untuk dapatkan skrip berita
  2. Mainkan video skrip berita dari YouTube Buletin TV3 di komputer dan rakam diri anda membaca berita menggunakan telefon pintar
  3. Muat naik video tersebut ke Instagram
  4. Sila pastikan anda menaip #BacaBeritaChallenge dan tag @BuletinTV3 pada setiap video yang anda muat naik

Syarat-syarat

  1. Hanya video #BacaBeritaChallenge yang menggunakan skrip dari YouTube Buletin TV3 sahaja layak dipilih sebagai pemenang
  2. Anda boleh memuat naik seberapa banyak video penyertaan namun hanya layak memenangi satu hadiah sahaja
  3. Guna kreativiti sendiri untuk menjadikan video membaca berita anda lebih menarik dan jadikan ia tular! Potensi untuk menang lebih tinggi sekiranya video anda mendapat jumlah tontonan yang memberangsangkan
  4. Rakaman video membaca berita mestilah tidak kurang daripada 50 saat
  5. Hanya video yang dimuat naik sebelum jam 11:59 malam pada 22 Ogos 2019 sahaja yang layak bertanding
  6. Pastikan Instagram anda berstatus PUBLIC, bukan PRIVATE ya!

Hadiah-hadiah

  1. 10 unit telefon pintar jenama Realme untuk pembaca terbaik bagi setiap skrip yang terdapat di YouTube Buletin TV3 – (1 skrip 1 pemenang)
  2. 10 orang pembaca berita terbaik ini juga akan dijemput ke Sri Pentas untuk merasai sendiri pengalaman membaca berita secara profesional di Studio A lengkap dengan pakaian dan solekan seperti pembaca berita sebenar!
  3. Rakaman sesi tersebut akan dimuat naik di YouTube Buletin TV3
  4. Para pemenang juga berpeluang muncul di Buletin Utama dan beramah mesra bersama penyampai-penyampai berita TV3

* Kos pengangkutan dan logistik untuk para pemenang hadir ke Sri Pentas adalah di bawah tanggungan sendiri.

Jangan lupa untuk dapatkan info lanjut di sini dan layari YouTube TV3Malaysia Official.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Wed, 4 Jul 2018

《迪士尼童话》王子公主「幸福地活到老」

迪士尼的王子和公主们结婚后,大家都知道,接下来便是幸福快乐过完一生。但是承诺携手到老的他们,究竟成了什么样子呢?

Trending Thu, 17 May 2018

81岁老翁「60年来捐血1172次」救回240万新生儿

来自澳洲雪梨的81岁老翁哈里森(James Harrison)在14岁时生了重病,动完手术后,血液一夕之间获得了罕见抗体,可以制作预防新生儿溶血症(HDN)的药剂,用来拯救尚未出生的宝宝。

Trending Thu, 19 Jul 2018

There Will be a New Minimum Wage Implemented Soon

Hopefully it’s a good raise compared to the peanuts people are earning now.

Trending Wed, 12 Sep 2018

Can You Guess the Malaysian? Most of You Will Fail

This touching video from Celcom teaches us to stop looking at people from only one perspective.

Trending Thu, 22 Nov 2018

MAS Responds to Live Review of Flight From Kuala Lumpur to London

Malaysian Airlines is really concerned about his flight experience.

Trending Fri, 13 Sep 2019

#Haze Is Trending On Twitter, Here’s The Prove Why It Is Getting Worse Than Before

Dear Malaysians, please look at what Malaysia has turned to..

Trending Wed, 25 Jul 2018

“Siapa Biasa Dengan Industri Fesyen Akan Lebih Faham” – Safiey

Tidak dinafikan fesyen itu adalah sesuatu yang subjektif. Tetapi, sebagai seorang yang pernah berhijrah daripada seorang lelaki dan kemudian mengubah semula penampilan menjadi seorang wanita adalah sangat dikesali dan itu adalah sesuatu yang amat menjengkelkan bagi semua rakyat  Malaysia.

Trending Thu, 6 Dec 2018

5岁混血小男模Cooper让姐姐们暴动!

近期在韩国有一位小男孩让姐姐们疯狂!

Trending Tue, 4 Aug 2020

Melaka Berdepan Gangguan Bekalan Air Bermula 5 & 6 Ogos Ini

Simpan dan jimatkan penggunaan air anda!

| Live TV