Trending By: Attiqah Mohd August 6, 2019 @ 1:15pm

TV3 Cari Bakat Baru Menerusi #BacaBeritaChallenge, Anda Layak? Jom Sertai!

Kalau dulu waktu korang kecil-kecil, mesti selalu tengok personaliti TV3 baca berita kan? Lepas tu angan-angan nak jadi pembaca berita, dah la cantik, muda, berjaya dan paling penting berbakat besar!

Tahun ini, TV3 melancarkan cabaran #bacaberitachallenge, menerusi cabaran ini korang  berpeluang untuk serlahkan bakat terpendam korang tu, boleh la korang cuba nasib mana tau dapat menang hadiah eksklusif, nak tahu hadiah apa? Kena baca artikel ni sampai habis!

Jom sertai #BacaBeritaChallenge

Kalau korang nak tahu, TV3 kini melancarkan cabaran #bacaberitachallenge, kalau korang menang korang berpeluang untuk memenangi hadiah eksklusif berupa sebuah telefon pintar dari Realme. Mana la tau kot-kot rezeki korang menang handphone canggih dengan teknologi  tip top ni. Tapi,  macam mana nak sertai dan apa syarat-syaratnya? Jom kita sama-sama tengok!

Cara-Cara

  1. Layari YouTube Buletin TV3 untuk dapatkan skrip berita
  2. Mainkan video skrip berita dari YouTube Buletin TV3 di komputer dan rakam diri anda membaca berita menggunakan telefon pintar
  3. Muat naik video tersebut ke Instagram
  4. Sila pastikan anda menaip #BacaBeritaChallenge dan tag @BuletinTV3 pada setiap video yang anda muat naik

Syarat-syarat

  1. Hanya video #BacaBeritaChallenge yang menggunakan skrip dari YouTube Buletin TV3 sahaja layak dipilih sebagai pemenang
  2. Anda boleh memuat naik seberapa banyak video penyertaan namun hanya layak memenangi satu hadiah sahaja
  3. Guna kreativiti sendiri untuk menjadikan video membaca berita anda lebih menarik dan jadikan ia tular! Potensi untuk menang lebih tinggi sekiranya video anda mendapat jumlah tontonan yang memberangsangkan
  4. Rakaman video membaca berita mestilah tidak kurang daripada 50 saat
  5. Hanya video yang dimuat naik sebelum jam 11:59 malam pada 22 Ogos 2019 sahaja yang layak bertanding
  6. Pastikan Instagram anda berstatus PUBLIC, bukan PRIVATE ya!

Hadiah-hadiah

  1. 10 unit telefon pintar jenama Realme untuk pembaca terbaik bagi setiap skrip yang terdapat di YouTube Buletin TV3 – (1 skrip 1 pemenang)
  2. 10 orang pembaca berita terbaik ini juga akan dijemput ke Sri Pentas untuk merasai sendiri pengalaman membaca berita secara profesional di Studio A lengkap dengan pakaian dan solekan seperti pembaca berita sebenar!
  3. Rakaman sesi tersebut akan dimuat naik di YouTube Buletin TV3
  4. Para pemenang juga berpeluang muncul di Buletin Utama dan beramah mesra bersama penyampai-penyampai berita TV3

* Kos pengangkutan dan logistik untuk para pemenang hadir ke Sri Pentas adalah di bawah tanggungan sendiri.

Jangan lupa untuk dapatkan info lanjut di sini dan layari YouTube TV3Malaysia Official.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Trending Fri, 3 Jan 2020
Trending Wed, 13 Jun 2018

Kedutaan Malaysia Di Korea Utara Dibuka Semula

Kita patut jaga air muka Korea Utara dan pastikan mereka mengambil bahagian dalam rundingan antarabangsa untuk mengamalkan pendirian besederhana, seperti dasar diamalkan sebelum ini.

Trending Sat, 9 Nov 2019

‘Bukan Merajuk Tapi Kecewa’- NCIG Umum Henti Operasi Di Malaysia

Pada masa ini, regulasi yang diguna pakai adalah NCIG hanya boleh memperkenalkan produk cecair elektronik yang mengandungi sifar nikotin di Malaysia.

Trending Sat, 18 Nov 2017

Kami Bukan Warga Asing Jangan Jejaskan Periuk Nasi Kami – Afiqah Ismail

Ada pula yang berkata yang kedai ini diusahakan oleh pihak ketiga iaitu warga asing sedangkan ia diusahakan oleh orang tempatan kita

Trending Tue, 4 Dec 2018

Tiga Maut Akibat Letupan Di Kompleks City One Megamall

Restoran berkenaan akan dibuka secara rasmi esok dan hari ini pekerja restoran berkenaan serta pekerja kontrak sedang sibuk membuat persiapan akhir.

Trending Sun, 5 Jan 2020

150 notis dikeluarkan ke atas perokok di Selangor

Sebanyak 150 notis kesalahan dengan nilai kompaun berjumlah RM30,750 dikeluarkan Jabatan Kesihatan Negeri Selangor (JKNS) terhadap perokok dalam operasi penguatkuasaan larangan merokok yang dijalankan ke atas 562 premis di negeri itu sejak Rabu lepas. Pengarah […]

Trending Sat, 24 Mar 2018

Akhirnya…Datin Dera Amah Setuju Ke Mahkamah

“Jangan tanya bila dia akan hadir di mahkamah. Harap ia akan berlaku dalam masa terdekat,” katanya kepada akhbar itu.

Trending Thu, 21 May 2020

Berita Baik Buat Orang Ramai Di Sekitar Lembah Klang & KL

Take note buat yang berada di Lembah Klang dan KL!

Trending Thu, 8 Feb 2018

Perut Wanita Mengandung Dibelah Dan Bayinya Diculik

Perut Wanita Mengandung Dibelah Dan Bayinya Diculik

Trending Thu, 12 Dec 2019

Ayah Sarung Kostum Arnab Duduk Tepi Jambatan Sambil..

Ramai yang pilu melihat akan situasi ini

| Live TV