Trending By: Padin February 14, 2021 @ 6:51pm

“Tak Boleh Nak Give Up Macam Dulu” – Ayu Damit

Juara program realiti On In A Million (OIAM) musim kedua, Ayu Damit kini kembali memeriahkan dunia seni tanah air.

Sebagai permulaan, Ayu tampil dengan single berjudul Permata yang dicipta dan ditulis oleh Mohd. Atlas bersama Zimi Sofazr serta diterbitkan oleh syarikat Saudagar Seni.

“Masa saya sedang sibuk dengan sebuah program realiti hujung tahun lalu, Datuk Gulzar (Mohd Atlas) ajak jumpa sebab sebelum ini saya pernah bekerjasama dengan beliau.

“Bila berjumpa, beliau hasilkan melodi dan lirik dalam tempoh satu malam, ciptaan Mohd. Atlas dengan Zimi. Pada malam itu juga kami terus sesuaikan melodi dan lirik sehingga ke pagi.

“Saya tertarik bila tengok liriknya yang banyak maksud tersirat. Lagu ini khas untuk pasangan suami isteri.

“Kalau untuk saya, suami (Syed Fauzi Syed Baharuddin) yang jadi tulang belakang kepada perjuangan dalam lirik lagu itu semua ada maksudnya,” katanya.

Dalam pada itu, Ayu yang popular dengan lagu Hanya Di Mercu mengakui sedikit bimbang sewaktu berada di studio rakaman.

“Tak kekok sangat, cuma saya bimbang tentang pengawalan suara dekat mikrofon, itu saja. Perkara lain, Alhamdulillah, saya dapat buat.

“Kalau ikutkan, lepas rakaman lagu dalam studio nak buat video muzik, dah siap rancang semua tapi PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) tak boleh nak realisasikan. Jadi keluar video lirik dulu,” jelasnya.

Menjelaskan tentang penampilan Permata, Ayu berharap, single ini dapat mengingatkan orang ramai tentang kehadirannya dalam bidang seni suara.

“Bila dah masuk sebuah program reality tahun lalu, itu adalah pentas untuk saya keluar balik dalam industri bila orang dah lama tak tengok saya di kaca TV.

“Bila lepas tamatnya program itu dan saya keluarkan produk, itu satu promosi yang bagus. Sekurang-kurangnya, peminat tidak akan melupakan kita sebaik saja program itu tamat.

“Saya harap perkara ini berkekalan dan saya akan teruskan lagi perjuangan dalam bidang seni. Kalau dulu, saya berfikiran, kita buat lagu tapi tak main pun kat radio, dan cepat putus asa.

“Sekarang ini, pengikut pun dah ada, saya rasa peminat pun dah nampak balik kehadiran saya dan kena teruskan perjuanganlah, tak boleh nak give up seperti dulu,” katanya lagi.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sat, 3 Sep 2022
Featured Fri, 9 Dec 2022
Trending Fri, 23 Mar 2018

Wow! Wanita Ini Mengaku Cintakan Trump

Wanita itu juga tidak menolak kemungkinan hubungan itu akan berakhir dengan perkahwinan. Namun, Rumah Putih sebelum ini menafikan Trump memiliki sebarang hubungan dengan McDougal. Macam mana ni?

Trending Thu, 18 Jul 2019

[BREAKING] Samuel’s Father Found Killed with “Signs of Blunt Force Trauma”

We send our sincere condolences to Samuel and his family. May his father rest in peace.

Featured Fri, 23 Dec 2022

Ketuai Misi Bantuan Banjir Guna Raptor F-150, Wak Doyok Utamakan Kebajikan Mereka Yang Memerlukan

Usahawan dan ikon fesyen, Wak Doyok tidak ketinggalan menghulurkan bantuan di Pantai Timur ketika bencana banjir sedang melanda kawasan terbabit. @wakdoyok8055 Saya sebagai Prisident Persatuan Bakti Kasih Malaysia . Mengetuai misi bantuan banjir. Semoga perjalanan

Trending Wed, 13 Nov 2019

Tangan Tercucuk Kulit Udang Ada Kuman Berbahaya

hanya kerana udang, lelaki ini maut selepas 3 hari tidak sedarkan diri

Trending Thu, 5 Jan 2023
Featured Fri, 25 Jun 2021

Senarai Bantuan PKP 3.0 Yang Disediakan Dan Masih Boleh Dimohon

Penganalisis Ekonomi dari Universiti Asia e, Profesor Datuk Dr Shazali Abu Mansor berkata, pemberian moratorium bersasar dilihat dapat membantu individu dan peniaga untuk menghadapi PKP 3.0 berikutan pengurangan jumlah simpanan yang telah digunakan semasa PKP

Featured Wed, 7 Jul 2021

Guna Wang Sendiri Hulur Bantuan Cari Bendera Putih, Tindakan Cik B Dipuji Ramai

Baru-baru ini, tindakan anak kepada usahawan kosmetik, Datuk Seri Vida iaitu Cik B mendapat perhatian ramai. Dalam usaha untuk menyebarkan semangat bendera putih, Cik B telah turun padang bagi menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan.

| Live TV