Featured By: Yanie Baharom May 1, 2020 @ 3:00pm

“Lapar sangat ye kamu semua ni?,” tulis Jovian bila baju mentua disamakan dengan juadah berbuka

Seawal bermulanya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lagi, ramai yang memuji koleksi baju batik yang digayakan Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri, setiap kali muncul pada sidang media selepas Mesyuarat Khas Menteri-Menteri Berkenaan Pelaksanaan PKP.

Sepanjang mengemas kini isu PKP, dapat dilihat warga siber memuji-muji pakaian Ismail Sabri, malah soalan yang sering diajukan mereka, antaranya “dekat mana beli baju tok?”.

Ada segelintir pula bertanya, “Kalau baju batik cantik macam tok Sabri ini, barulah anak muda tak malu pakai”.

Terbaharu, warga siber menyamakan pula pakaian Ismail Sabri seperti juadah berbuka, siap dipamerkan dalam bentuk grafik.

Menjadi terlebih kreatif nampaknya warga siber ini, mungkin terlalu banyak masa terluang sepanjang PKP, tak tahu nak buat apa, tambahan pula sedang berpuasa jadi tengok baju Ismail Sabri pun boleh jadi lapar!

Menerusi hantaran dalam Facebook milik pengguna DakuCing Ku, beberapa foto Ismail Sabri disamakan dengan hidangan popular tempatan.

“Sidang media selalu dinantikan-nantikan. Suka tengok penampilan Datuk. Nampak muda 10 tahun pakai baju batik warna-warni,” tulis akaun itu.

Hantaran DakuCing Ku itu. mendapat maklum balas dan perhatian ramai warga siber yang turut memberikan komen.

“Terliur aku tengok semua jenis kuih tu. Memang nampak menyelerakan baju Datuk Seri Ismail Sabri ni. Puasa ni semua benda pun nampak macam makanan dan minuman,” tulis Nurhayati Hamzah.

“Ini adalah satu cara untuk tarik perhatian penonton. Sebab mesej yang dia nak sampaikan tu penting,” komen Mutia Khalid.

“Sempat lagi tu kalau nak tempah untuk raya design macam tu. Ramai duk rumah sekarang ni. Selain masak, boleh juga belajar menjahit,” sahut Uji Fauziah Saamah.

Warna dan corak yang menarik seumpamanya kena dengan setiap juadah pencuci mulut setiap satunya.

Ada kek lapis, apam polka dot, air batu campur (ABC), jus avokado, aiskrim Oreo, jus strawberi, sagu gula melaka, lengkong dan sebagainya lagi.

Gambar-gambar yang tular di media sosial itu turut dikongsikan oleh Datuk Jovian Mandagie sendiri dalam akaun Instagramnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lapar sangat ye kamu semua ni? ???????????? @ismailsabri60 look at these Pa

A post shared by Jovian Mandagie (@jmandagie) on

“Lapar sangat ye kamu semua ni? Look at these Pa (Ismail Sabri),” tulisnya sekali gus berkongsi hantaran itu kepada bapa mentuanya.

Sebelum ini, Jovian pernah berkongsi ada antara baju batik yang disarung Ismail Sabri itu dihasilkannya daripada batik yang dilukis khas, malah ada antara fabrik batik itu merupakan sentuhan eksklusif dari Tenunan Royal Pahang!

Kita tunggu pula corak apa esok yang akan dipakai Datuk Seri Ismail Sabri.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Oh Lawa Tue, 6 Mar 2018

Anda Tahu Tak Sebutan Sebenar Untuk Nama Jenama Antarabangsa Seperti Versace, Louis Vuitton Dan Yves Saint Laurent ?

Kalau anda pakai kasut, pakaian atau handbag berjenama antarabangsa macam Versace, Prada dan Louis Vuitton, gerenti orang lain akan rasa jealous.

Oh Lawa Wed, 27 Mar 2019

Perlukah gunakan ‘toner’ setiap hari? Ini jawapan daripada pakar

Ia tertakluk kepada jenis kulit yang dimiliki.

Featured Mon, 19 Nov 2018

Berkhasiat Atau Tidak Makan Organ Dalaman Haiwan?

Hati, perut, usus, lidah antara jenis organ dalaman haiwan.

Acara Wed, 11 Sep 2019

Borderless istimewa sempena ABPBH 32

BORDERLESS semarakkan ABPBH 32!

Oh Lawa Thu, 27 Dec 2018

These 5 Hairstyles Will Be Popular In 2019, According To This Celebrity Hairstylist

Here’s the inspiration for your next hair appointment!

Oh Lawa Thu, 2 Aug 2018

Sebelum Anda Bercukur, Cuba Praktikkan Salah Satu Cara Daripada 6 Tip Ini

Elakkan mencukur bahagian yang mempunyai masalah ruam atau berjerawat kerana pisau cukur boleh memindahkan masalah itu sekaligus merebak pada bahagian lain.

Oh Lawa Mon, 12 Mar 2018

Dambakan Bentuk Wajah Secantik Fazura, Jom Cuba 4 Tips Wajah Ini!

Memiliki raut wajah bujur sireh atau kecil seperti aktres Fazura, menjadi idaman setiap wanita.

Bagi yang tiada bajet tu, ada cara alternatif yang dapat membantu anda untuk mendapatkan raut wajah dan pipi yang kecil bak pauh dilayang. Bahkan petua ini bukan saja mudah tetapi juga jimat dan selamat. Selamat mencuba!

Featured Wed, 7 Nov 2018

Lelaki ini Sesak Nafas Lalu Maut 10 Minit Selepas Menerima Rawatan Urut Thai

Eh, Thai massage pun boleh membahayakan sampai begitu sekali?

Featured Fri, 1 Jun 2018

Dinobatkan Sebagai Ratu Cantik Kaamatan, Kemenangan Hosiani Sememangnya Sudah Dijangka

Hosiani sememangnya calon favourite dan sejak awal lagi disebut-sebut mengambil alih gelaran berprestij itu.

| Live TV