Gaya Hidup By: tex_admin April 11, 2018 @ 3:21pm

Ayam Kampung Publika Gerenti Bikin Anda Jilat Jari, Tak Percaya Cubalah!

Dalam banyak-banyak daging, daging yang menjadi kegemaran rakyat Malaysia adalah semestinya daging ayam. Ini kerana daging ayam merupakan satu-satunya daging yang boleh dimakan oleh semua bangsa tanpa rasa ragu-ragu. Tetapi ia perlu disembelih dengan cara yang betul! Pelbagai resepi masakan ayam yang boleh kita cuba dan ia pasti menyelerakan.

Seperti yang kita ketahui terdapat dua jenis ayam yang biasa dimakan iaitu ayam biasa dan ayam kampung. Kalau anda nak tahu, terdapat perbezaan dalam khasiat dan rasanya tau!

Sebenarnya ayam kampung lebih berkhasiat kerana ia kurang berlemak. Sedap pula tu daripada ayam biasa! Tapi dagingnya lebih liat sedikit berbanding ayam biasa. 

Ayam kampung memang sukar untuk dicari kerana tidak semua pasaraya ada menjualnya. Bagi penggemar ayam kampung, ada berita baik untuk anda!

Restoran Ayam Kampung Publika adalah antara restoran-restoran  yang menghidangkan ayam kampung goreng original yang boleh anda nikmati bersama lauk-pauk yang lain.

Selain itu, restoran yang terletak di Damansara Perdana (bukan di Solaris Dutamas ya!) ini menyediakan pelbagai variasi makanan ala Sumatera dan Kelantan.

Jom kita tengok antara makanan yang terdapat di restoran ini.

Ayam kampung goreng

Gulai telur itik

Gulai ayam kampung

Ketam sambal

Sup tulang

Nampak macam sedap kan? Memang sedap pun!

Restoran ini juga menyediakan pelbagai jenis ulam-ulaman yang pasti akan membuka selera anda. Bukan itu sahaja, harga makanan yang dijual juga sangat berpatutan dan anda tidak akan menyesal sekiranya mencuba masakan mereka. 

Jadi apa lagi? Jom ramai-ramai makan di restoran ini bagi merasai sendiri keenakan masakannya.

Restoran ini beroperasi bermula pada jam 11.30 pagi sehingga 4 petang. Selamat mencuba!

Alamat:

Ayam Kampung Publika,

22 Jalan PJU 8/3,

Perdana Business Centre,

47800 Petaling Jaya, Selangor,

Sumber: Instagram Ayam Kampung Publika

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Featured Tue, 12 Feb 2019

Mengenakan bengkung sambil melakukan senaman tarian, berpeluh sakan dibuatnya!

Wow! peserta lelaki dan Erul AF pun ber’salsation’ sambil berbengkung? Terujanya!

Gaya Hidup Thu, 19 Apr 2018

Nikmati Keriangan Di Inflatable Island, Taman Air Terbesar Di Asia

Memandangkan Pulau Boracay dah tutup, anda masih boleh menikmati keriangan pantai di negara Filipina.

Featured Fri, 1 Mar 2019

12 rutin penjagaan kecantikan Janna Nick, nombor 10 amat mengejutkan!

Bak kata orang, ‘Kecantikan melalui penderitaan’

Gaya Hidup Mon, 25 Mar 2019

Ingin kekal sihat walaupun sibuk bekerja? NESTUM® Brown Rice beri tenaga sepanjang hari!

Beras perang adalah lebih berkhasiat daripada beras biasa.

Gaya Hidup Wed, 21 Nov 2018

14 Foto Haiwan Lucu Yang Memenangi Comedy Wildlife Photography Awards

Tak sangka haiwan-haiwan liar boleh jadi kelakar macam ini.

Gaya Hidup Sun, 16 Dec 2018

‘Atuk Harimau’ Suka Jaga Badan, Hari-Hari Bersenam!

Tak sakit pinggang ke Atuk jalan begitu?

Gaya Hidup Wed, 28 Nov 2018
Gaya Hidup Wed, 31 Oct 2018

6 Perbuatan Biasa Yang Ratu Elizabeth II Tak Pernah Lakukan Seumur Hidupnya

Bagi rakyat jelata, benda-benda ini dikira biasa.

Gaya Hidup Sun, 6 May 2018

Robert Downey Jr. Tayang Rumah Kincir Angin Miliknya Dalam Video Ini

Mewah tapi pada masa yang sama, seronok untuk didiami.

Gaya Hidup Thu, 6 Dec 2018

Ini Yang Anda Perlu Tahu Tentang ‘Doorway Effect’

Jangan risau, kesan lupa ini hanya seketika saja.

| Live TV