Hiburan By: Del14 October 20, 2019 @ 12:44am

“Kalau Nak Buka Aib, Dah Banyak Saya Boleh Ceritakan, Tapi…” – Datin Rebecca Nur Islam

Selepas mendirikan rumahtangga dengan Dato’ Nur Azam Sulaiman pada 14 Januari 2011, pelakon, Datin Rebecca Nur Islam menumpukan sepenuh perhatian kepada keluarganya, lebih-lebih lagi selepas mempunyai enam orang cahaya mata, sudah tentu masa banyak diluangkan bersama anak-anak.  Dato’ Azam juga mempunyai dua anak dari perkahwinan terdahulu. 

Namun, Rebecca terkilan kerana walaupun dirinya bukan lagi seorang artis, tetapi namanya sering dikaitkan dengan gosip-gosip yang tidak wajar.  Umum tahu kisah ‘perang IG’nya dengan Datin Paduka Eina Azman yang dahulu merupakan kawan baiknya sebelum mereka bermasam muka dan membawa haluan masing-masing.

Baca: DATIN MUDA KOLOT- REBECCA NUR ISLAM MAKI EINA AZMAN?

Sewaktu ditemui wartawan Xtra di majlis sidang akhbar Anugerah Skrin Kebangsaan 2019, Rebecca meluahkan rasa sedih bercampur geram kerana tidak habis-habis menjadi mangsa tuduhan yang tidak berasas.

“Bukan saya sengaja nak dedahkan, tapi saya terpaksa..supaya dia sedar dan berhenti menjaja cerita-cerita yang tak betul mengenai saya.  Saya bukan lagi pelakon, saya bukan dalam industri ini. Tapi dia memilih untuk masih memburuk-burukkan saya pada teman-teman artis yang lain sehingga mereka menjauhkan diri dari saya.  

Saya rasa sedih sebenarnya kerana kini, saya adalah seorang ibu, isteri dan usahawan. Tak perlu nak buruk-burukkan dan kaitkan saya dengan sesiapa dalam industri ini sebab saya dah lama tinggalkan ‘hidup’ itu. Suami dan anak-anak adalah dunia saya sekarang. 

“Saya tak mahu bersifat kebudak-budakan. Kalau ada benda yang tak puas hati, jumpa saja dengan saya. Tapi ini tidak. Dia yang lari-lari, cuba untuk tidak bersemuka dengan saya.  Dunia ni kecil, dan ‘life is short’..kalau tak suka, kita bawa haluan masing-masing. 

Baru-baru ini, Rebecca terkejut apabila namanya dikaitkan kononnya telah menuduh pelakon, Uqasha Senrose cuba untuk menggoda suaminya. 

Baca: Rebecca Nur Islam Tetap Doakan Eina Azman Walaupun;.

Menjelaskan bahawa mereka tidak lagi berkawan sejak tiga tahun dahulu, Rebecca meluahkan rasa tidak puas hati kerana sepatutnya masing-masing sudah ‘move on’ dan bagi tumpuan pada keluarga.  Rebecca juga mengatakan bahawa dia lebih berusia daripada Eina dan tidak mahu bersifat kebudak-budakan dan memanjang-manjangkan cerita. 

“Kalau betul nak buka aib, ada banyak yang boleh saya ceritakan…tapi saya mahu ke arah kebaikan..biar lah saya simpan sendiri.  Sesiapa yang kenal dia, yang tahu dirinya macam mana, doalah yang baik-baik untuknya. Saya minta rakan-rakan wartawan dan masyarakat supaya mendoakan dia juga. 

Saya sendiri pun tak sempurna dan saya memang tak suka nak gaduh-gaduh. Saya doa biarlah Allah beri kebahagiaan padanya dan pada saya juga dan biarlah dia berhenti dari melakukan perkara-perkara yang tak berfaedah ini. Saya hanya fikirkan anak, suami, keluarga mertua malah keluarga saya sendiri dan saya mahu jaga air muka mereka.  Oleh sebab itu, saya memang banyak bersabar dan beristighfar sambil tak putus-putus berdoa,” jelas Rebecca lagi. 

Oleh: Fas

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Thu, 3 May 2018

Gambar Bogel Adam Lee Dalam Aplikasi Homoseksual?

Gambar separuh bogel tersebut walaubagimana pun tidak pernah dilihat sendiri olehnya. Walaupun, ada diantara rakan-rakannya pernah bertanya mengenai hal tersebut

Hiburan Tue, 13 Nov 2018

Solat Masih Sah Tapi Perbuatan Itu Haram

Awal pastinya mempunyai jawapan tersendiri di atas pilihannya itu.

Hiburan Fri, 8 Nov 2019

Sheila Rusly Jual Dim Sum Pula?

Wah, boleh lah cuba nanti!

Hiburan Tue, 14 Jan 2020
Hiburan Sun, 22 Dec 2019

Nikah Teman Lama, Issey Akhiri Zaman Duda

Alhamdulillah, Tahniah Issey!

Hiburan Fri, 30 Mar 2018

Panas! Ini Realiti Sebenar Kehidupan Sajat

Saksikan episod kedua Nur Sajat Rated Xtra dengan pelbagai kejutan-kejutan yang bakal menyusul sempena sambutan hari lahir beliau. Nak tahu apakah kejutan tersebut? Jangan lupa saksikan episod penuh kegembiraan Sajat hanya di www.tonton.com.my

Hiburan Wed, 30 May 2018

Siapa Sabrina Dihati Sajat?

Tak dapat nak bercucuk tanam, nampaknya Sajat tukar fikiran, katanya nak beli ayam pula. Hurmmm, jom kita saksikan dekat mana agaknya Sajat membeli ayam untuk dijadikan haiwan peliharaan beliau.

Hiburan Mon, 24 Dec 2018

Niat Tawan Pasaran Muzik Tempatan, Chaleeda Sanggup Belajar Cakap Melayu

Single Bestfriend antara buah tangan daripada penyanyi jelita ini. Korang dah dengar ke belum?

Hiburan Wed, 6 Mar 2019

《关于岛屿》林怀民老师决定随团来马! 317作演出后交流

《关于岛屿》林怀民老师决定随团来马! 3月17日演出后与现场观众作交流。

Hiburan Sun, 26 Aug 2018

Giliran Zizi Kirana Pula Di Kecam Teruk

“Tak Perlu Nak Tutup Pun, Orang Tetap Mengata”

| Live TV