Hiburan By: Del14 October 20, 2019 @ 12:44am

“Kalau Nak Buka Aib, Dah Banyak Saya Boleh Ceritakan, Tapi…” – Datin Rebecca Nur Islam

Selepas mendirikan rumahtangga dengan Dato’ Nur Azam Sulaiman pada 14 Januari 2011, pelakon, Datin Rebecca Nur Islam menumpukan sepenuh perhatian kepada keluarganya, lebih-lebih lagi selepas mempunyai enam orang cahaya mata, sudah tentu masa banyak diluangkan bersama anak-anak.  Dato’ Azam juga mempunyai dua anak dari perkahwinan terdahulu. 

Namun, Rebecca terkilan kerana walaupun dirinya bukan lagi seorang artis, tetapi namanya sering dikaitkan dengan gosip-gosip yang tidak wajar.  Umum tahu kisah ‘perang IG’nya dengan Datin Paduka Eina Azman yang dahulu merupakan kawan baiknya sebelum mereka bermasam muka dan membawa haluan masing-masing.

Baca: DATIN MUDA KOLOT- REBECCA NUR ISLAM MAKI EINA AZMAN?

Sewaktu ditemui wartawan Xtra di majlis sidang akhbar Anugerah Skrin Kebangsaan 2019, Rebecca meluahkan rasa sedih bercampur geram kerana tidak habis-habis menjadi mangsa tuduhan yang tidak berasas.

“Bukan saya sengaja nak dedahkan, tapi saya terpaksa..supaya dia sedar dan berhenti menjaja cerita-cerita yang tak betul mengenai saya.  Saya bukan lagi pelakon, saya bukan dalam industri ini. Tapi dia memilih untuk masih memburuk-burukkan saya pada teman-teman artis yang lain sehingga mereka menjauhkan diri dari saya.  

Saya rasa sedih sebenarnya kerana kini, saya adalah seorang ibu, isteri dan usahawan. Tak perlu nak buruk-burukkan dan kaitkan saya dengan sesiapa dalam industri ini sebab saya dah lama tinggalkan ‘hidup’ itu. Suami dan anak-anak adalah dunia saya sekarang. 

“Saya tak mahu bersifat kebudak-budakan. Kalau ada benda yang tak puas hati, jumpa saja dengan saya. Tapi ini tidak. Dia yang lari-lari, cuba untuk tidak bersemuka dengan saya.  Dunia ni kecil, dan ‘life is short’..kalau tak suka, kita bawa haluan masing-masing. 

Baru-baru ini, Rebecca terkejut apabila namanya dikaitkan kononnya telah menuduh pelakon, Uqasha Senrose cuba untuk menggoda suaminya. 

Baca: Rebecca Nur Islam Tetap Doakan Eina Azman Walaupun;.

Menjelaskan bahawa mereka tidak lagi berkawan sejak tiga tahun dahulu, Rebecca meluahkan rasa tidak puas hati kerana sepatutnya masing-masing sudah ‘move on’ dan bagi tumpuan pada keluarga.  Rebecca juga mengatakan bahawa dia lebih berusia daripada Eina dan tidak mahu bersifat kebudak-budakan dan memanjang-manjangkan cerita. 

“Kalau betul nak buka aib, ada banyak yang boleh saya ceritakan…tapi saya mahu ke arah kebaikan..biar lah saya simpan sendiri.  Sesiapa yang kenal dia, yang tahu dirinya macam mana, doalah yang baik-baik untuknya. Saya minta rakan-rakan wartawan dan masyarakat supaya mendoakan dia juga. 

Saya sendiri pun tak sempurna dan saya memang tak suka nak gaduh-gaduh. Saya doa biarlah Allah beri kebahagiaan padanya dan pada saya juga dan biarlah dia berhenti dari melakukan perkara-perkara yang tak berfaedah ini. Saya hanya fikirkan anak, suami, keluarga mertua malah keluarga saya sendiri dan saya mahu jaga air muka mereka.  Oleh sebab itu, saya memang banyak bersabar dan beristighfar sambil tak putus-putus berdoa,” jelas Rebecca lagi. 

Oleh: Fas

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 27 Aug 2019

Tekad Kurus Sebab Gimik?

Hebat betul Shaheizy Sam

Hiburan Fri, 12 Apr 2019

Nak Tengok Mak Gembira, Ayda Jebat Sanggup…

Alhamdulillah syukur rezeki saya pada tahun lalu dan sekarang masih lancar. Saya juga terlibat dalam beberapa projek untuk beberapa jenama besar.

Hiburan Wed, 12 Dec 2018

Commercial Featuring BLACKPINK Banned in Indonesia

It’s apparently due to their miniskirts!

Hiburan Sun, 3 Feb 2019

Happening Giler Fans Club Finalist AJL 33 Di Perkarangan Axiata Bukit Jalil

Selain peminat, fans club antara mereka yang memberi sokongan tanpa jemu pada artis idola mereka. Jom lihat diantara yang berlaku sebelum AJL 33 bermula

Hiburan Mon, 26 Mar 2018

Panas! Konsert Mentor Otai Jadi Tumpuan

Setelah hampir seminggu para protege mempelajari lagu tugasan masing-masing dan malam tadi, mereka telah menunjukkan kekuatan vokal mereka bukan sahaja kepada Mentor mereka, tetapi buat para penonton di rumah mahupun dan juga di studio

Hiburan Wed, 28 Aug 2019

Jasmine Suraya Chin Teruja Dalam ‘Back To You’

Bangsa, Agama dan budaya perlu dihormati dan diangkat oleh kita, Rakyat Malaysia!

Hiburan Sun, 21 Apr 2019

Jay Park Umum Bersara?

OMG, biar betul?

Hiburan Thu, 13 Jun 2019
Hiburan Wed, 12 Dec 2018

‘Ku Bersuara’ Rungkai Kisah Sebenar Hidup Ernie Zakri

Lebih istimewa, lirik lagu Ku Bersuara merupakan tulisan sahabat baiknya, Syamel bersama Omar K, Blaine Bakri dan John Jeevasingham.

Hiburan Tue, 4 Dec 2018

《木偶奇遇记》也要拍真人版!锁定汤姆汉克斯

迪士尼积极将动画翻拍成真人版电影!日前将目标放在《木偶奇遇记》,传出锁定奥斯卡影帝汤姆汉克斯主演。

| Live TV