Hiburan By: Del14 October 20, 2019 @ 12:44am

“Kalau Nak Buka Aib, Dah Banyak Saya Boleh Ceritakan, Tapi…” – Datin Rebecca Nur Islam

Selepas mendirikan rumahtangga dengan Dato’ Nur Azam Sulaiman pada 14 Januari 2011, pelakon, Datin Rebecca Nur Islam menumpukan sepenuh perhatian kepada keluarganya, lebih-lebih lagi selepas mempunyai enam orang cahaya mata, sudah tentu masa banyak diluangkan bersama anak-anak.  Dato’ Azam juga mempunyai dua anak dari perkahwinan terdahulu. 

Namun, Rebecca terkilan kerana walaupun dirinya bukan lagi seorang artis, tetapi namanya sering dikaitkan dengan gosip-gosip yang tidak wajar.  Umum tahu kisah ‘perang IG’nya dengan Datin Paduka Eina Azman yang dahulu merupakan kawan baiknya sebelum mereka bermasam muka dan membawa haluan masing-masing.

Baca: DATIN MUDA KOLOT- REBECCA NUR ISLAM MAKI EINA AZMAN?

Sewaktu ditemui wartawan Xtra di majlis sidang akhbar Anugerah Skrin Kebangsaan 2019, Rebecca meluahkan rasa sedih bercampur geram kerana tidak habis-habis menjadi mangsa tuduhan yang tidak berasas.

“Bukan saya sengaja nak dedahkan, tapi saya terpaksa..supaya dia sedar dan berhenti menjaja cerita-cerita yang tak betul mengenai saya.  Saya bukan lagi pelakon, saya bukan dalam industri ini. Tapi dia memilih untuk masih memburuk-burukkan saya pada teman-teman artis yang lain sehingga mereka menjauhkan diri dari saya.  

Saya rasa sedih sebenarnya kerana kini, saya adalah seorang ibu, isteri dan usahawan. Tak perlu nak buruk-burukkan dan kaitkan saya dengan sesiapa dalam industri ini sebab saya dah lama tinggalkan ‘hidup’ itu. Suami dan anak-anak adalah dunia saya sekarang. 

“Saya tak mahu bersifat kebudak-budakan. Kalau ada benda yang tak puas hati, jumpa saja dengan saya. Tapi ini tidak. Dia yang lari-lari, cuba untuk tidak bersemuka dengan saya.  Dunia ni kecil, dan ‘life is short’..kalau tak suka, kita bawa haluan masing-masing. 

Baru-baru ini, Rebecca terkejut apabila namanya dikaitkan kononnya telah menuduh pelakon, Uqasha Senrose cuba untuk menggoda suaminya. 

Baca: Rebecca Nur Islam Tetap Doakan Eina Azman Walaupun;.

Menjelaskan bahawa mereka tidak lagi berkawan sejak tiga tahun dahulu, Rebecca meluahkan rasa tidak puas hati kerana sepatutnya masing-masing sudah ‘move on’ dan bagi tumpuan pada keluarga.  Rebecca juga mengatakan bahawa dia lebih berusia daripada Eina dan tidak mahu bersifat kebudak-budakan dan memanjang-manjangkan cerita. 

“Kalau betul nak buka aib, ada banyak yang boleh saya ceritakan…tapi saya mahu ke arah kebaikan..biar lah saya simpan sendiri.  Sesiapa yang kenal dia, yang tahu dirinya macam mana, doalah yang baik-baik untuknya. Saya minta rakan-rakan wartawan dan masyarakat supaya mendoakan dia juga. 

Saya sendiri pun tak sempurna dan saya memang tak suka nak gaduh-gaduh. Saya doa biarlah Allah beri kebahagiaan padanya dan pada saya juga dan biarlah dia berhenti dari melakukan perkara-perkara yang tak berfaedah ini. Saya hanya fikirkan anak, suami, keluarga mertua malah keluarga saya sendiri dan saya mahu jaga air muka mereka.  Oleh sebab itu, saya memang banyak bersabar dan beristighfar sambil tak putus-putus berdoa,” jelas Rebecca lagi. 

Oleh: Fas

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 2 Mar 2018

AISHAH MOHON TIDAK DIGANGGU!

Menurut plantun lagu ‘Janji Manis Mu’ ini, beliau terpaksa menjalani pembedahan tersebut bagi mengatasi masalah gastrik yang dihadapi termasuk sakit kaki gara-gara berat badannya melampaui usia yang dah 52 tahun.

Hiburan Fri, 6 Jul 2018

Lagu “Police Entry” Tuju Untuk Lelaki Penipu?

Penyanyi ini pernah bercinta dengan seorang ahli perniagaan dan hubungan mereka putus di tengah jalan angkara orang ketiga.  

Hiburan Thu, 6 Dec 2018

Hanya Mimpi Beri Inspirasi Buat Caliph Buskers

Selamat mendengar lagu Hanya Mimpi

Hiburan Sat, 4 Jan 2020

Kahwin Bulan Ini, Sasha Saidin Bakal Ikut Suami Pindah Luar Negara

Keluarga akan menjadi keutamaan saya nanti…

Hiburan Wed, 9 Jan 2019

八度空间15周年庆!艺人齐到孤老院「送」欢乐

八度空间15周年庆!艺人齐到孤老院为长者和小朋友们「送」欢乐,「颂」快乐。

Hiburan Mon, 8 Jul 2019

Azrinaz Mazhar Hakim ‘Belanja’ Gambar Baby Bump

Tak sabar nak tengok muka baby nanti!

Hiburan Wed, 20 Nov 2019

Awal, Scha Kongsi Tip Cari Rumah Idaman

Misi Rumah Impian yang diarahkan Izuan Mokhtar akan menemui penonton setiap Rabu dan Khamis bermula 27 November ini, jam 9.50 malam di TV3.

Hiburan Wed, 8 Aug 2018

韩男偶像飙五月天歌「网友听到起鸡皮」

韩国男子组合VIXX主唱KEN,日前透过微博PO出一支影片,他一人飙唱天团五月天的《后来的我们》,到中间高潮处连飙4段高音,让网友听了鸡皮疙瘩狂掉。

Hiburan Tue, 7 Jan 2020

South Korean Heart-Throb Jo Jung Suk And Singer Gummy To Be Expecting Their First Child

Looking at his/her parents, the baby will definitely be a very adorable one.

Events Mon, 11 Nov 2019

| Live TV