Hiburan By: Del14 January 24, 2020 @ 3:30pm

“Kau Dah Lah Tak Kaya, Kau Gatal Pulak Lagi…” -Janna Nick Sound Laki Orang

Pelakon, penyanyi dan pengacara Melodi, Janna Nick baru-baru ini mendedahkan melalui Instagram Story telah menerima kiriman mesej daripada seorang lelaki yang mengajaknya berkahwin. 

Pada mulanya, Janna atau nama penuhnya Nurul Jannah binti Muner berkata dia terpanggil untuk berkongsi tangkapan skrin mesej tersebut kerana berasa ianya kelakar apabila lelaki itu memanggil jari jemarinya sebagai gempal!

“Dah lama saya impikan nak genggam jari jemari awak yang gempal-gempal tu, lalu saya akan bawa awak menuju ke cahaya kebahagiaan..InshaAllah,” tulis lelaki itu.

Namun, setelah mendedahkan mesej tersebut, permintaan lelaki itu memeranjatkan Janna kerana dia sebenarnya berstatus suami orang dan telah meminta jasa baik Janna untuk memadamkan paparan mesej yang dikongsi di Instastory. 

“Adoi awak ni. Tak nak lah kawan awak dah. 

“Padam lah. Bini saya tahu mati saya nanti.

“Tolong lah padam Janna..saya merayu kat awak,” tulis lelaki itu setelah menukar nama IG dan gambar profilnya. 

Bukan itu sahaja, lelaki berkenaan juga mengajak Janna untuk keluar berdua tetapi meminta Janna supaya memakai niqab supaya mereka tidak diganggu oleh peminat-peminat Janna dan tidak membenarkan pelakon Aku Kau Kita itu bercakap dengan mana-mana lelaki lain selainnya. 

“Tapikan kalau betul awak nak kahwin dengan saya..ada syaratnya.  Salah satunya awak tak boleh bercakap dengan mana-mana lelaki selain saya, Dini sekalipun. 

“Syarat yang lain tu saya akan beritahu selepas kita kahwin. Faham?” tulisnya lagi. 

 

Menurut Janna, ia adalah satu kebiasaan bagi golongan artis untuk menerima mesej sebegitu tetapi selalunya ia tidak diendahkan.

Janna yang pada mulanya merasakan perbuatan lelaki itu sebagai sesuatu yang melucukan  berkata bukan niatnya untuk mengaibkan lelaki tersebut tetapi sekadar memberi peringatan kepada kaum lelaki terutama sekali yang sudah beristeri supaya berfikir dua kali apabila hendak menghantar mesej yang tidak sesuai kepada kaum hawa yang lain, mahupun selebriti. 

“Penat dia lahirkan anak, jaga makan minum pakai korang , jaga zahir dan batin tapi dapat  suami yang menggatal dengan perempuan lain.  Tolonglah hargai isteri masing-masing. 

“Yang tak ada duit, tak boleh bagi isteri kekayaan…jangan lah dah lah tak kaya, kau gatal pula lagi!” bebel Janna dalam video yang dimuat naik di Instastorynya. 
 
Kredit Foto: Instagram @jannanick

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 7 Dec 2018

Che Ta Mengaku Seronok Bila Dapat Melaram

Kami memang suka melawa, qasa seqonok, qasa enjoy qasa puaih tak qasa panaih, tak qasa bersusah payah pun…

Hiburan Tue, 3 Sep 2019
Hiburan Mon, 16 Jul 2018

Dua Tahun Sendiri, Amelina Bakal Kahwin?

Amelina dan bekas suaminya, Reduan Mahmood bercerai pada tahun 2016 dan menerusi perkahwinan itu mereka dikurniakan enam cahaya mata.

Hiburan Mon, 24 Dec 2018

Niat Tawan Pasaran Muzik Tempatan, Chaleeda Sanggup Belajar Cakap Melayu

Single Bestfriend antara buah tangan daripada penyanyi jelita ini. Korang dah dengar ke belum?

Hiburan Fri, 3 Jan 2020

Black, Hazama, Tomok Dan Akim Bakal ‘Gegar’ Istana Budaya

Semua ada keunikan masing-masing! Tak sabar!

Hiburan Tue, 5 Dec 2017

Saya Reda Dengan Pemergian Ibu – Zul Ariffin

saya reda dengan pemergian ini. Semoga urusannya disana dipermudahkan. Amin,

Hiburan Sat, 7 Dec 2019

“Bukannya Saya Ada Suami Untuk Dijaga..” – Uqasha Senrose Tak Cerewet

Pelakon jelita Uqasha Senrose bersyukur kerana tetap menerima tawaran lakonan dan sentiasa murah rezeki walaupun sering dihambat kontroversi sepanjang hampir sedekad dalam dunia hiburan.  Memetik laporan BH Online, Uqasha mendakwa jadual kerjanya begitu padat terisi […]

Events Sun, 24 Mar 2019

「像男孩的女孩」Alycia短发越剪越短性取向遭怀疑?

「像男孩的女孩」Alycia短发越剪越短,性取向曾一度遭人怀疑,让她大喊“我是喜欢男生的啦!”

Events Tue, 7 May 2019

Celebrate a Nickelodean Hari Raya with the Entire Family in Sunway Lagoon This Year

It’ll be a fun way to enjoy a full day of family together-ness.

Hiburan Thu, 17 May 2018

西城秀树骤逝!心脏衰竭享寿63岁

以翻唱《YMCA》走红的日本殿堂级歌手西城秀树,曾在2003及2011年两度中风,造成右半身麻痹后遗症,不过2016年克服身体不适;没想到17日传出他因心脏衰竭骤逝,享寿63岁。

| Live TV