Hiburan By: Del14 January 24, 2020 @ 3:30pm

“Kau Dah Lah Tak Kaya, Kau Gatal Pulak Lagi…” -Janna Nick Sound Laki Orang

Pelakon, penyanyi dan pengacara Melodi, Janna Nick baru-baru ini mendedahkan melalui Instagram Story telah menerima kiriman mesej daripada seorang lelaki yang mengajaknya berkahwin. 

Pada mulanya, Janna atau nama penuhnya Nurul Jannah binti Muner berkata dia terpanggil untuk berkongsi tangkapan skrin mesej tersebut kerana berasa ianya kelakar apabila lelaki itu memanggil jari jemarinya sebagai gempal!

“Dah lama saya impikan nak genggam jari jemari awak yang gempal-gempal tu, lalu saya akan bawa awak menuju ke cahaya kebahagiaan..InshaAllah,” tulis lelaki itu.

Namun, setelah mendedahkan mesej tersebut, permintaan lelaki itu memeranjatkan Janna kerana dia sebenarnya berstatus suami orang dan telah meminta jasa baik Janna untuk memadamkan paparan mesej yang dikongsi di Instastory. 

“Adoi awak ni. Tak nak lah kawan awak dah. 

“Padam lah. Bini saya tahu mati saya nanti.

“Tolong lah padam Janna..saya merayu kat awak,” tulis lelaki itu setelah menukar nama IG dan gambar profilnya. 

Bukan itu sahaja, lelaki berkenaan juga mengajak Janna untuk keluar berdua tetapi meminta Janna supaya memakai niqab supaya mereka tidak diganggu oleh peminat-peminat Janna dan tidak membenarkan pelakon Aku Kau Kita itu bercakap dengan mana-mana lelaki lain selainnya. 

“Tapikan kalau betul awak nak kahwin dengan saya..ada syaratnya.  Salah satunya awak tak boleh bercakap dengan mana-mana lelaki selain saya, Dini sekalipun. 

“Syarat yang lain tu saya akan beritahu selepas kita kahwin. Faham?” tulisnya lagi. 

 

Menurut Janna, ia adalah satu kebiasaan bagi golongan artis untuk menerima mesej sebegitu tetapi selalunya ia tidak diendahkan.

Janna yang pada mulanya merasakan perbuatan lelaki itu sebagai sesuatu yang melucukan  berkata bukan niatnya untuk mengaibkan lelaki tersebut tetapi sekadar memberi peringatan kepada kaum lelaki terutama sekali yang sudah beristeri supaya berfikir dua kali apabila hendak menghantar mesej yang tidak sesuai kepada kaum hawa yang lain, mahupun selebriti. 

“Penat dia lahirkan anak, jaga makan minum pakai korang , jaga zahir dan batin tapi dapat  suami yang menggatal dengan perempuan lain.  Tolonglah hargai isteri masing-masing. 

“Yang tak ada duit, tak boleh bagi isteri kekayaan…jangan lah dah lah tak kaya, kau gatal pula lagi!” bebel Janna dalam video yang dimuat naik di Instastorynya. 
 
Kredit Foto: Instagram @jannanick

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 25 Sep 2018

Maya Matahari Dikaitkan Dengan Kekasih Orang?

Salah seorang netizen yang perlu dirahsiakan namanya memberitahu dia disekat dari melihat aktiviti Maya di laman Instagramnya. Namun begitu, kes ini sudah berlaku setahun yang lalu.

Events Wed, 30 May 2018

Buka Puasa Gaya xtra! Gabungan Tempatan, Asia & Barat di Sunway Putra Hotel

Mahu kelainan dalam seleksi berbuka? Punya kegemaran eksotik gabungan menu dunia Timur dan Barat? Atau meraikan rakan sepejabat yang berlainan citarasa? Sunway Putra Hotel Kuala Lumpur menawarkan konsep gerai makanan pelbagai sehingga penghujung Ramadan ini! […]

Events Wed, 4 Sep 2019

Watch The Return of OG ‘Air Supply’ in Resorts World Genting this December

The intimate concert celebrates over 40 years of Air Supply hits.

Hiburan Fri, 4 Jan 2019

TAHNIAH! Izreen Azminda Kini Hamil

Pelakon Pembantu Wanita Terbaik, Anugerah Skrin TV3 pada 2013 itu turut berkongsi sekeping gambar memaparkan imbasan ultra bunyi bayi di kapsyen berkenaan.

Hiburan Thu, 24 Jan 2019

Tidak Mahu Terikat, Sissy Iman Selesa Bergerak Sendiri

Banyak syarikat rakaman dan pengurusan artis yang bertanya sama ada saya berminat untuk bernaung di bawah mereka atau tidak.

Trending Hari Ini Tue, 30 Jun 2020

Gempa Bumi Gegar Kawasan Kudat Sabah Hari Ini

Baru sahaja berlaku pagi ini.

Events Fri, 27 Dec 2019

陈慧恬自爆好事近!笑言「确定了一定会通知」

首要媒体2020年新春活动《鼠来宝 笑笑力量大》首个任务就派出了两位「微笑大使」Rickman谢承伟和Orange陈慧恬化身一日店长,散播正能量。

Hiburan Sun, 14 Oct 2018
TECH Thu, 10 Jan 2019

| Live TV