Hiburan By: Del14 October 18, 2019 @ 1:49pm

Siti Sarah Terkilan Sebab…?

“Sila faham! Tak semua orang akan baca artikel dalam!” luah penyanyi Siti Sarah yang bengang dengan sebuah portal yang meletak ‘headline’ mengundang fitnah mengenai suaminya, Shuib.

Melalui laman Instagram milik isteri pelawak dan penyampai radio popular Shuib Hot FM ini, dia mempertikai tindakan portal itu yang dianggap tidak sensitif dengan rumah tangga mereka.

“Apa niat tulis headline macam itu? Anda memang suka ke kalau orang bercerai- berai?

“Jangan kerana sesuap nasi anda sanggup bagi headline yang menganiaya lorang lain,” tulisnya.

Menurut Siti Sarah, setiap penulisan perlu ada sifat belas kasihan dan membezakan antara jenaka dan serius.

“Kawan wartawan lain pun banyak yang mengambil kapsyen artis untuk dijadikan bahan berita, tapi semua faham ‘headline’ yang bahaya macam ini orang tak pakai!,” tulisnya lagi.

Pada Selasa lalu, Shuib meninggalkan komen mengusik pada satu foto yang dimuat naik pengacara Jihan Muse.

Dalam komen jenaka itu, Shuib menulis kalau Jihan cantik pada minggu pertama Raja Lawak Mega 3 lalu, dia pasti sudah mengurat.

 
 
 
View this post on Instagram

Kadang2 cara menulis biar ada sifat belas kasihan pada orang lain .. jangan kerana sesuap nasi awak sanggup bagi headline yg menganiaya org lain .. kawan wartawan lain pun bayak yg pick up jugak story ni .. tapi semua faham Haedline yg bahya macam ni org tak pakai ! Lagi mereka berdua ni dah menikah dan dah ada anak! Jangan lah sebab penulisan awak ni keluarga orang kucar kcir!!! Apa niat awak tulis headline macam ni?? Awak memng suke ke klau org bercerai berai? Puas ke hati awak ?? Suka ke tengok anak anak kecil tak de mak tak de bapak?? Puas hati awak!!???? sila paham tak semua org baca artikel dalam!! Sedikit sebanyak org akan percaya pada tajuk.. yang berunsur fitnah ini.. #jangankeranacukurbululimaminitkausangguptengokorangbercerai

A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin) on

 

Oleh: Guy Masaki

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Sun, 20 Oct 2019

Wanita Mengandung Tak Boleh Mandi Malam?

 Yang taknak mandi ni dah kenapa? Hobi eh suka bau-bauan kepam ?

Events Thu, 24 Jan 2019

Kenapa Korang Wajib Datang Konsert Prelude AJL33 Sabtu Ini?

Hangatkan AJL33 dengan konsert Prelude Sabtu ini!

Hiburan Sun, 14 Apr 2019
Hiburan Wed, 13 Jun 2018

Adam Shahz Tak Kekok Beraya Tanpa Isteri

Anak bersama saya tahun ini, tiada apa yang perlu disedihkan. Alhamdulillah kehidupan saya lebih teratur selepas bercerai…

Hiburan Thu, 27 Sep 2018

Anggap Ujian Sebagai ‘Teguran’ Kecil, Perkongsian Asyraf Khalid Buat Netizen Terjaga

Bila saya diuji, benda pertama dalam fikiran saya, ujian ni datang dari Allah dan mungkin saya kurang ingat pada Allah atau mungkin saya tak jaga waktu solat saya…

Hiburan Thu, 8 Mar 2018

崔始源有望回归! Super Junior 4月发片「MV已拍好」

韩国偶像团体Super Junior去年好不容易等到大部分成员退伍,去年底发行新专辑回归乐坛,却接连发生晟敏被粉丝抵制,以及始源家狗疑似咬伤人致死,最后仅有6人参与宣传活动,希澈更因脚伤无法表演,让粉丝感到难过,不过最新消息是始源已参与新专辑录音,SJ将在4月回归乐坛!

Fab Foodies! Thu, 3 Jan 2019

Craving for a Delicious Big Slab of Gorgeously Grilled Steak? Go to DoubleTree JB!

It’s a beautiful marbled meat grilled to perfection.

Hiburan Wed, 6 Jun 2018

Tak Rasa Beban Pun, Saya Okay!

Alif Satar akan sentiasa pastikan berkongsi foto dan aktiviti keluarga yang sesuai bersama peminat…Terbaiklah!

Hiburan Mon, 19 Nov 2018

Fasha Sandha Kini Bergelar Tunang Aidil Aziz

Sama cantik sama padan, Tahniah Fasha Sandha & Aidil Aziz!

| Live TV