Featured By: Dharnieya Nur Amelsa November 2, 2022 @ 5:37pm

Mahu Jaga Anak Dahulu, Anzalna Nasir Tolak Tawaran Lakonan

Pelakon jelita, Anzalna Nasir lebih memilih untuk menjaga anak-anak berbanding terlibat dengan projek drama buat masa sekarang.

Pelakon jelita itu mahu memikul tugas menjaga anak bersama suaminya, Hanif Zaki tidak kira sama ada mempunyai pembantu rumah ataupun tidak.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hanif Zaki (@hanif_zaki)

“Ada pembantu rumah atau tak, tugas menjaga anak 100 peratus pada saya dan suami. Tak mahu anak membesar di tangan orang lain. Punca kenapa saya tak berlakon drama,” katanya.

Menurut pelakon drama bersiri Love You Mr Arrogant ini, dia mengakui berdepan dengan banyak cabaran sebagai seorang ibu sehingga terpaksa mengorbankan waktu tidurnya setiap hari.

Namun, dia berpuas hati dengan kepenatan yang dilaluinya.

“Saya masih suka bergelar seorang ibu. Penat yang puas! Dapat tidur tiga jam, bangun pagi tetap bertenaga bila tengok muka anak-anak.

“Paling seronok, bila mereka dah besar nanti boleh cerita ragam bayi sampailah ke besar sebab kita sendiri yang menjaga mereka,” ujarnya di Instagram.

Bukan itu sahaja, pelakon drama Aku isterinya itu berkata pengorbanan tersebut telah mengingatkannya akan semangat ibunya yang dulu menjaga adik-beradiknya yang lain tanpa pembantu rumah.

“Anak dah dua ni kecoh juga. Baru dua orang tau. Kadang terfikir macam mana mak saya dan ayah jaga kami lima beradik tanpa pembantu. Hebat!” Kongsinya lagi.

Untuk info, Anzalna dan suami berkahwin pada 2016 dan dikurniakan dua cahaya mata lelaki iaitu Mohammad Eidress dan Mohammad Emirhan.

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Fri, 25 Oct 2019
Featured Mon, 4 Jun 2018

Baju Melayu Zebra Dikritik, Amir Kadir Berterima Kasih Kepada Netizen Bikin Bajunya Laku

Biasalah, bila dikecam, mestilah dia mendapat perhatian ramai.

Trending Mon, 15 Mar 2021

Juri Dedah Punca Kemenangan Lagu Gila & Pemilik Vokal Terbaik Ernie Zakri

Gila memang bawakan kelainan, tampil lebih fresh

Events Mon, 30 Mar 2020

[VIDEO] “Tak Pasal-Pasal Aku Digelar Diva Nanti” Nabila Huda Akui Takut Jalani Penggambaran?

Opss! Tapi apa yang Abil cakap tu betul. Tolong gais, stay safe!

Hiburan Thu, 8 Nov 2018

Rindu Nak Berlakon Karya Bermutu, Akhirnya Rahim Jailani…

Rahim berpendapat skrip dan jalan cerita Pokok hebat dan mesej yang ingin disampaikan juga jelas berguna kepada masyarakat.

Fab Foodies! Fri, 17 Aug 2018

Jay Park’s Guide to Proper Soju Drinking Etiquette

Soju is more than just another alcohol; it’s South Korean culture.

Hiburan Fri, 2 Feb 2018

PENANG MURAL ARTIST BARRED FROM RETURNING TO MALAYSIA!

The genius behind the bicycle mural in Penang has surprisingly been barred from returning to Malaysia.

Featured Tue, 1 Jun 2021

Kelulusan Automatik Moratorium & Bayaran Balik Ansuran 50 Peratus Buat Peminjam Terkesan

Berikutan pelaksanaan sekatan pergerakan penuh yang bermula hari ini, Kementerian Kewangan memaklumkan akan memberi jaminan kelulusan secara automatik bagi moratorium dan pengurangan pembayaran balik ansuran pinjaman sebanyak 50 peratus kepada peminjam yang terkesan . Menurut

Featured Thu, 29 Mar 2018

Reka Busana Anak Tok Ti, Pelanggan Mahu Ezuwan Ismail Buat Baju Seperti Aafiyah Untuk Anak Mereka

Dikatakan mempunyai iras wajah ibunya yang tak jemu mata memandang, kemanisan Aafiyah tambah terserlah dengan gaun hijau lembut redup rekaan pereka fesyen terkenal, Ezuwan Ismail. 

Hiburan Tue, 3 Dec 2019

| Live TV