Featured By: Salma Syahbuddin November 19, 2021 @ 4:15pm

“Hanya Mampu Panggil Nama Dia Je Bila Rindu…” – Raissuddin Hamzah Akui Terkedu Lihat Batu Nisan Siti Sarah

Sebagai seorang bapa semestinya kehilangan anak yang dikasihi begitu merentap jiwa sama seperti yang dirasai oleh pelakon dan penyanyi, Raissuddin Hamzah yang kehilangan anak perempuannya, Siti Sarah pada Ogos lalu.

Menerusi hantaran terkini yang dimuat naik di akaun instagram milik Allahyarham Sarah, pastinya luahan yang ditinggalkan itu  menggambarkan betapa perit dan sedihnya perasaan beliau.

“Sedar tak sedar, genap 100 hari pemergian anak perempuan tersayang. Sebelum berlangsungnya majlis tahlil, pagi tu abahnya ke pusara, naikkan batu nisan di kubur anaknya.

“Perasaannya? Hanya Allah sahaja yang tahu. Tanyalah semua manusia yang bergelar ibu bapa, apakah kehilangan paling perit untuk mereka?

“Pastinya kehilangan anak yang dicintai. Anak yang ditatang, di iqamat semenjak hari pertama, dibesarkan penuh kasih sayang, diberi makan pakai yang cukup, diberi kebahagiaan, diubati jika sakit pening, dipeluk cium sebagai lambang kasih sayang, anak yang mengajar erti kehidupan. 

“Jika boleh berganti nyawa, ibu bapa pasti mahu pergi dahulu sebelum anak. Tapi, siapa kita untuk melawan takdir? Semua rahsia Allah.

“Hidup perlu jalan terus, yang tinggal hanyalah memori indah kekal menjadi kenangan sampai bila-bila. Al Fatihah Siti Sarah Raissuddin,” tulisnya.

Bagaimanapun, Raissuddin meluahkan rasa syukur apabila cucunya, Uwais mirip seperti wajah arwah dan secara tidak langsung beliau dapat juga melepaskan rindu pada Sarah.

“Sudah tentu rindu, tapi untuk melepaskan rasa rindu tu saya cuma mampu panggil nama dia sahaja. Untuk kita mengharapkan sesuatu yang belum berlaku saya tidak mengharapkan itu, cuma apa yang ada dengan saya sekarang adalah kenangan dengan dia…” jelasnya.

Terdahulu, Shuib dan keluarga mengadakan majlis tahlil bagi menyambut 100 hari pemergian Siti Sarah dan juga upacara akikah untuk anak keempat mereka, Ayash Affan.

 

 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Tue, 2 Apr 2019

Fathia Latiff Teruja Tudung ‘Nona Manis’ Laku, Bakal Tampil Dengan Single Pula!

Apa yang boleh Fathia kongsi, lagu itu berjudul ‘Jika Aku Tahu’ sebuah lagu bergenre balada.

Kisah Viral Thu, 6 Jul 2023
Hiburan Tue, 27 Mar 2018

100% Leader Seo Min Woo Passes Away at Age 33!

He is way too young to be gone 🙁

TECH Sat, 6 Oct 2018

Jadikan Kad MicroSD Sebagai “Internal Memory” Telefon Pintar

Adakah anda memerlukan ‘extra storage’ untuk telefon bimbit anda? Kami ada cara untuk menukarkan kad micro sd anda daripada ‘external storage’ kepada ‘internal storage’.

Trending Sun, 13 Jun 2021

Bawa Pulang Proton X50, Macbook Air, Wang Tunai & Banyak Lagi Apabila Menyimpan di SSPN-i!

Anda ada simpanan? Kalau tak ada, anda dah boleh dah mula menyimpan sedikit demi sedikit. Tambah-tambah dengan keadaan ekonomi yang tak menentu semasa pandemik ni. Bagi yang dah berkeluarga tu lagilah penting untuk ada simpanan […]

LIFESTYLE Tue, 31 Jul 2018

Jangan Tahan Kentut Ini Sebabnya..

Kentut yang senyap di panggil silent killer dan ada pula yang kentut macam machine gun. Cuma nak tanya ada ke yang suka tahan kentut

Hiburan Sun, 8 May 2022
error: Content is protected !!