Jalinan gaya retro dengan rekaan yang mengambil semangat fesyen jalanan yang menjadi trend dalam kalangan anak muda Malaysia kini jadi taruhan syarikat pakaian terkenal, Lacoste untuk mengeluarkan Court Slam, kasut streetwear terbaharunya.
Akan mula diperkenalkan pada acara sniker terbesar di Malaysia, Sneakerlah 2019, jenama yang berasal dari Perancis itu ternyata mengambil langkah berani dengan keluar daripada kebiasaan dalam menetapkan konsep produk kasut terbaharunya itu.
Masih setia dengan gaya elegan yang sekian lama menjadi lambang jenama tersebut, rekaan sporti kasut Court Slam yang terinspirasi daripada model ikonik Tennis 91 itu turut menggabungkan rekaan kontemporari berpandukan gaya hidup sniker masa kini.
Di samping itu, aspek keselesaan juga tidak dilupakan dengan beberapa ciri rekaan yang pastinya menjanjikan kestabilan dan cengkaman yang lebih kukuh pada kaki pemilik kasut berkenaan:
-Penggunaan kulit pada bahagian luar kasut
-Penggunaan material sued untuk bahagian dalam kasut
Eksekutif Pemasaran Lacoste Malaysia dan Singapura, Jolyn Tan berkata, langkah syarikatnya dalam mengeluarkan kasut streetwear adalah bertepatan dengan budaya fesyen yang diamalkan oleh masyarakat pada waktu ini.
“Walaupun pasaran fesyen streetwear adalah satu pasaran yang kompetitif, namun syarikat kami melihat ianya sebagai satu peluang yang perlu digunakan dengan sebaiknya dalam usaha untuk melonjakkan jenama kami dalam kalangan jenama streetwear sedia ada.
“Dengan segala pengalaman dan sumber yang ada, kami yakin langkah baharu ini mampu menempatkan syarikat kami sebagai sebuah jenama yang menjadi pilihan utama dalam kalangan masyarakat Malaysia,” katanya mengenai produk terbaharunya itu.
Bagi yang berminat, Court Slam ditawarkan pada harga RM479 sepasang dan boleh didapati di butik Lacoste terpilih seluruh negara.