Hiburan By: Del14 October 29, 2019 @ 10:03pm

Kongsi Tips Untuk Murah Rezeki, Sarah Minta Suami…

Untungnya Shuib Sepahtu kerana mempunyai isteri yang sangat memahami kedudukannya sebagai isteri dan menantu apabila sentiasa mendahulukan ibu mertuanya. 

Penyanyi Siti Sarah Raissuddin berkongsi tips buat suami dan isteri untuk murah rezeki dan tips yang paling penting menurutnya ialah suami perlu banyak bersedekah terutama sekali dengan ibunya sendiri yang telah melahirkan dan membesarkannya. 

“Syukur Alhamdullillah Allah meletakkan kami sekeluarga dikedudukan yang tak pernah kami duga, Alhamdullillah..

“Antara tips buat suami isteri supaya murah rezeki adalah suami kena banyak bersedekah, terutamanyan jangan kedekut dengan ibu!!! Ibu yang melahirkan awak..kalau bagi sejuta sebulan pun belum cukup untuk bayar balik sewa yang awak pernah duduk dalam perut ibu,” tulisnya. 

Menurut Sarah, bukan itu sahaja malah isteri juga antara pintu rezeki buat suami tetapi mesti ada ‘give and take‘ dan tidak meminta-minta apabila suami tidak mampu.

“Jangan kedekut dengan isteri. Isteri pun antara pintu rezeki terbuka luas..tapi isteri pun janganlah ambil kesempatan pada suami.  Isteri pun kena saling memahami dan jangan ambil kesempatan serta tahu kemampuan. 

“Kata orang, the art of give and take.  Saling memahami dan berkongsi.  Ada seringgit kita belanja seringgit sama-sama, ada sepuluh sen kita fikirkan macam mana nak gandakan sama-sama.

“Isteri tak boleh derhaka dengan ibu mertua.  Tanpa ibu mertua awak tak boleh kenal suami awak, janganlah kerana sikap buruk isteri pada ibu mertua, Allah murka pada sebuah keluarga itu,” jelas Sarah. 

 
 
 
View this post on Instagram

Syukur Alhamdulillah Allah meletakkan kami sekeluarga dikedudukan yg tak pernah kami duga Alhamdulillah… antara tips buat suami isteri supaya murah rezeki adalah .. suami kene bayak bersedekah, terutamanya jangan kedekut dengan ibu!!! Ibu yg melahirkan awak .. kalau bagi sejuta sebulan pon belom cukup untuk bayar balik sewa yg awak pernah duduk dalam perut ibu?? .. jangan kedekut dengan isteri .. isteri pun antara pintu rezeki terbuka luas.. tapi isteri pon jangan lah ambil kesempatan pada suami .. isteri pun kena saling memahami dan jangan ambil kesempatan serta tahu kemampuan. Kata orang, the art of give and take. Saling memahami dan berkongsi. Ada seringgit kita belanja seringgit sama2 ada sen 10 kita fikirkan macam mana nak gandakan sama2. isteri tak boleh derhaka dengan ibu mertua.. tampa ibu mertua awak tak boleh kenal suami awak?? jaganlah kerana sikap buruk isteri pada ibu mertua Allah murka pada sebuah keluarga itu.. tag your husband and pls tag your wife ????

A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin) on

 

Entri instagram yang dimuatnaik Sarah ini menunjukkan rakaman dirinya yang sedang meminta kad kredit dari suaminya dan antara komen-komen yang memenuhi ruangan komen entri tersebut, komen Shuib amat mencuit hati!

“Antara penyebab rambut tidak tumbuh lagi @sitisarahraissuddin” 

Sarah dan Shuib telah mendirikan rumahtangga pada 2011 dan dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Uwais Al Qarni, Dzakira Talita Zahra dan Ariq Matin. 

| Live TV

| ARTIKEL Xtra

Hiburan Mon, 2 Jul 2018

Agihan Royalti Belum Selesai, Karyawan Rayu Kerajaan Bantu

Karyawan, katanya, mencadangkan agar kerajaan baharu campur tangan dengan segera untuk mencari jalan penyelesaian terbaik untuk menentukan artis memperoleh royalti yang menjadi hak mereka.

Hiburan Thu, 14 Nov 2019
Hiburan Sun, 23 Dec 2018

#Mentor7: ‘Saya Tak Boleh Kawal Pendapat Penonton’ – Pasya

Tujuan saya ke sini bukan bukan untuk sekadar mengejar gelaran juara tapi…

Hiburan Fri, 2 Nov 2018

Syafiq Kyle, Amyra Rosli Menang Pelakon Terbaik Drama Rantaian

Tahniah Syafiq dan Amyra, tak sabar nak tengok korang di Nur 2 nanti!

Hiburan Fri, 3 May 2019

Tak Kisah Nyanyi Lagu Lama, Francissca Peter Belum Sedia Nyanyi Lagu Komposer Muda

Beberapa kali saya disapa oleh peminat cilik yang suka dengan lagu-lagu seperti Kehebatan Cinta, Sekadar Di Pinggiran dan beberapa buah lagu lagi.

Hiburan Tue, 5 Nov 2019

“We are Our Own Warriors and Champions!”, This is Why P!NK is Appointed as This Year’s “The People’s Champion”

The two-time People’s Choice Awards Winner to accept the honor at the live ceremony on November 11 in Santa Monica.

LIFESTYLE Wed, 1 Aug 2018

No Problem! Ulang ‘Mantera’ Ini Ketika Berdepan Masalah

Memegang watak sebagai kawan baik Othman, karakter Lum bakal ‘mencengkam’ fikiran sesiapa yang sudah menonton filem ini. Sehinggakan sesiapa yang keluar daripada pawagam pasti akan bertanya, ‘ Eh, siapa pegang watak Lum tadi tu eh?’

Hiburan Fri, 31 Aug 2018

Hyoyeon Shares How Girls’ Generation Lasted So Long Together

Despite one lesser member, the group is technically still together and not disbanded.

Hiburan Mon, 20 Aug 2018

Elfira Loy Sedang Bahagia Dengan Lelaki Misteri?

Viral di media sosial semalam apabila El dilihat memuat naik gambar bersama seorang lelaki di laman instagram miliknya. Siapakah agaknya gerangan lelaki tersebut?

Hiburan Mon, 6 May 2019

Terharu Diberi Penghormatan, Aizat Amdan Serikan Konsert Jason Mraz!

Saya teruja untuk bertemu dengannya secara dekat dan berkongsi pandangan tentang muzik. Siapa tahu kan angan-angan Aizat bakal jadi kenyataan?

| Live TV